Kundtjänstmedarbetare med tekniskt intresse sökes till fibernätl
Perido AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Sitter du på minst 5 års erfarenhet av arbete inom kundservice och anser dig vara rutinerad vad gäller att kommunicera med kunder? Skulle du säga att du är kvalificerad att lösa frågor med teknikinnehåll som emellanåt är av hög komplexitet? Och känner du dig hemma vad gäller att arbeta i ärendehanteringssystem? Toppen! Om du även har ett teknikintresse och är redo för en ny utmaning så tycker vi att du ska läsa vidare!
Publiceringsdatum2022-03-30Om tjänstenNu söker vi på Perido en Kundtjänstmedarbetare till vår kund som är en stor leverantör av kommunikationslösningar inom fibernät. Behovet gäller från mitten av april och under 5-6 månader, varav de två första veckorna innefattar upplärning från kontoret som är lokaliserat strax söder om Stockholms innerstad. Därefter kan arbete ske växelvis på distans och från kontoret, företaget tillämpar flexibelt arbetsställe.
ArbetsuppgifterDitt huvudsakliga uppdrag är att bidra med förstklassig service till befintliga och potentiella kunder över telefon och mejl. Du ser till att ge en positiv upplevelse och samtidigt bidrar du i samarbete med andra enheter till att upprätthålla goda kundrelationer. Vidare ansvarar du för att administrationen kring avtal, förfrågningar och beställningar är korrekta, begripliga och sker så skyndsamt som möjligt. Självständigt planerar och prioriterar du bland samtliga ärenden som kommer in både från externa och interna parter.
Dagliga uppgifter:
Hjälpa kunder med olika frågor och problem via telefon och e-post.
Vägleda kunden till bästa produkt och tjänst.
Avtalshantering.
Besvara prisförfrågningar.
Administrera offerter.
Hantera omförhandlingar/överlåtelse.
Nedkoppling
Samarbete med andra i KS-gruppen och övriga enheter för att ge kunden en bra sammanfattad upplevelse.
Övrigt förekommande arbetsuppgifter.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen krävs det att du är noggrann och ansvarstagande vad gäller dina uppgifter och att du är en person med stort sinne för ordning och struktur. Det är viktigt att du kan hantera dina ärenden effektivt och prioriterar dina arbetsuppgifter efter bästa förmåga. Att du har en stor förståelse för vad service i världsklass innebär ser vi som självklart, att du blir motiverad och stärkt av att hjälpa andra och alltid vill leverera det bästa tror vi är nyckeln för att du ska trivas. Vidare ser vi att du är en social, framåt och utåtriktad person som förutom att kommunicera väl med kunder och kollegor, även är skicklig på att skapa goda relationer och uppskattar samarbete.
Efter introduktionen förväntas du kunna förstå det interna arbetsflödet och ha god kunskap om företagets produkter, ramavtal och priser. Det är därför viktigt att du är handlingskraftig och vågar fråga om det är något du inte förstår, hellre för mycket än för lite. På det sättet hoppas vi även att du kan bidra till företagets utveckling och processer samt med egna initiativ vara med och förbättra kundservicearbetet.
För den med rätt attityd och framåtanda kommer detta uppdrag bli en fin merit på CV. Kan det vara dig som dom väntar på? Tveka inte i så fall, varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning, gärna med vidareutbildning inom Telecom eller service. Alternativt relevant eftergymnasial (ex. KY-utbildning)
Flerårig erfarenhet (minst 5 år) av kvalificerat Kundserviceyrke
Arbetserfarenhet från telekom-branschen och hantering av ärenden med hög komplexitet och teknikinnehåll
God erfarenhet av att kommunicera med kunder samt vana av team-arbete såväl som självständigt arbete
God kunskap och vana av ärendehanteringssystem
Flytande språkkunskaper i svenska, tal och skrift
Tjänstens omfattning och tillträdeKonsultuppdrag på heltid i 5-6 månader, som minst till sista september. Tillträde i slutet av april 2022.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som nås på mejl
fredrika.lundmark@perido.se.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33020 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk
https://perido.se/for-jobbsokande/ och
https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "33020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387)
116 45 STOCKHOLM
Kontakt Rekryterare
Fredrika Lundmark
fredrika.lundmark@perido.se Jobbnummer 6490641
Observera att sista ansökningsdag har passerat.