Kundtjänstmedarbetare med IT-bakgrund inom mjukvara
Specter AB / Supportteknikerjobb / Tjörn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Tjörn,
Stenungsund,
Kungälv,
Öckerö,
Orust eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Specter AB i Tjörn,
Göteborg eller i
hela Sverige Som kundtjänstmedarbetare på Specters kontor i Skärhamn kommer du att arbeta tillsammans med kunniga och drivna kollegor som ger kundstöd och support på vårt egenutvecklade webbaserade affärssystem Specter Business Management.
Eftersom det är ett affärssystem som täcker in de flesta delar av ett företags verksamhet innefattar det väldigt stor variation av frågeställningar. Du som söker tjänsten skall se det som utvecklande att varje dag ha möjligheten att lära dig nya saker och även givande att dela med dig av kunskap till dina kollegor.
Du kommer främst att arbeta med support via telefon och e-post, det finns också möjlighet att delta på mässor och andra kundevent.
I tjänsten ingår även beredskap för vår butikskassa då vi tillhandahåller användarstöd åt våra kunder under begränsade tider på kvällar och helger. Uppskattningsvis har man beredskap var sjätte vecka.
Specter kännetecknas av ett högt tempo, korta beslutsvägar och ständigt nya utmaningar. Vi är nyfikna och testar regelbundet nya metoder, verktyg och arbetssätt för att effektivisera och höja kvaliteten på vårt arbete. Vi sitter i ett fräscht och luftigt kontor i Skärhamn på Tjörn, med utsikt över både hamnen och havet. Vi har även ett utvecklingskontor i Göteborg.
Du är driftig, trivs i en entreprenöriell miljö och är alltid beredd att göra det lilla extra för att nå slutmålet. Du brinner för det du gör och vill hjälpa till att göra Specter ännu bättre i framtiden. Du värdesätter utmaningar och tycker om att ha kundkontakter och hjälpa kunderna i deras vardag. Dessutom är du noggrann och vill hålla en hög kvalitet på ditt arbete.
Rätt inställning är enormt viktig liksom en positiv attityd till kunder och kollegor!
Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet av kundtjänstarbete med IT inom mjukvara, gärna från företag som säljer produkter eller tjänster. Relevant är dessutom att du är en lagspelare och ser det som en självklarhet att tillsammans med vårt kundtjänst-team ge bästa tänkbara service. Förståelse för de affärsflöden som finns i säljande företag är en klar merit. Du behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift.
Som person är du öppen och social och kommer gärna med idéer och nya angreppssätt.
Extra meriterande:
Förståelse för hur SQL-databaser och system är uppbyggda.
Erfarenhet av att skriva hjälptexter och användarmanualer.
Förståelse för ekonomi och bokföringsflöden.
Arbetat i butik eller med E-handel.
Vårt egenutvecklade affärssystem Specter Business Management (SBM) är navet där våra kunder sköter alla sina affärsflöden. SBM hanterar bland annat order/lager/faktura, fysisk butikskassa med integrerad kortterminal, webbförsäljning via tät koppling till Sveriges största e-handelsplattformar, mobil hantering genom smartphones och surfplattor, integration till fraktsystem, betalväxlar m.m. Allt i samma system.
Varaktighet, arbetstid
Trevliga kollegor i en mycket modern kontorsmiljö med direkt utgång till skärgårdsnaturen runt om, och utsikt över hav och skärgård.
Publiceringsdatum2017-01-18ErsättningVi erbjuder attraktiva anställningsvillkor, personlig utbildningsbudget, personlig rådgivare inom försäkring och pension, förmånligt friskvårdsbidrag.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-17
FöretagSPECTER AB
AdressSPECTER AB
Södra Hamnen 27
47132 SKÄRHAMN
KontorsadressSödra Hamnen 27
Jobbnummer 3268553
Observera att sista ansökningsdag har passerat.