Kundtjänsthandläggare till Sveriges största VA- och avfallsbolag
Stockholm Vatten AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholm Vatten AB i Stockholm,
Botkyrka,
Ekerö,
Salem,
Nacka eller i
hela Sverige Stockholm Vatten och Avfall är Sveriges ledande vatten- och avfallsbolag. Vi är en samhällsbyggare i framkant som driver och utvecklar vatten- och avfallstjänster med miljöfokus. Vi tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör och har ett långsiktigt ansvar för kommande generationer. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.
Vill du jobba på Sveriges största VA- och avfallsbolag med 20 andra medarbetare och bidra till att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad? Då ska du söka den här tjänsten som handläggare på kundtjänst.
Publiceringsdatum2022-10-27ArbetsuppgifterSom handläggare kommer ditt främsta verktyg vara telefon genom inkommande och utgående samtal. Men du kommer även arbeta med inkommande mail och post i vårt ärendehanteringssystem, Du ingår i en grupp med ca 20 andra medarbetare inom kundtjänst.
Du arbetar med frågor som rör vatten, avlopp och avfall men även andra frågor kan dyka upp då kundtjänst är bolagets ingång.
En del av ditt arbete innebär att analysera och utreda komplexa ärenden gällande ex taxor, fakturor och avtal Vi ser gärna att man kommer med förbättringsförslag
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
• Svara och administrera ärenden som rör abonnemang, fakturafrågor, felanmälning och taxefrågor.
• Fakturering och kravhantering samt löpande uppdatering av kundregister och mätvärden Vara med och utveckla arbetssätt och rutiner.
• Att bemanna vår telefon på ett rullande schema som är öppen mellan 7:30 till 16:00 vardagar.
• Bidrar och kommer med förslag i förbättringsarbete
KvalifikationerFör att lyckas i rollen ser vi att du har:
• Minst ett års erfarenhet av ett serviceyrke som innebär att du har haft ett högt tryck av kunder.
• Har erfarenhet av att arbeta med utredning/ felsökning i handläggning, det kan vara exempelvis frågor kring taxor, tabeller, reskontra mm.
Som person innehar du följande personliga egenskaper:
Självgående - Du tar ansvar för ditt egna arbete genom att strukturera och driva ditt arbete framåt självständigt.
Serviceinriktad - Du är positiv, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande gentemot kollegor och kunder. Du visar ett intresse, en vilja och en förmåga att hjälpa andra, med fokus på lösningar.
Tydlig - Du är tydlig i din kommunikation och säkerställer att dina budskap når fram. Du följer även upp att förväntningarna är klara för alla berörda parter.
Problemlösande analysförmåga - Du har förmåga att arbeta med komplexa frågor genom att analysera och bryta ner dessa problem i sina beståndsdelar, i syfte att lösa dem.
Anställningen som handläggare är tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsterna är placerade på vårt kontor i Ulvsunda.
I vår rekryteringsprocess kommer du som slutkandidat att genomföra ett drogtest hos vår hälsopartner.
ÖVRIGT
Förutom spännande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och ett bra arbetsklimat erbjuds du även goda anställningsförmåner och arbetsvillkor i en lärande organisation. Vi erbjuder våra medarbetare goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mera om oss på svoa.se/jobb
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholm Vatten AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C109061".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholm Vatten AB (org.nr 556210-6855)
Arbetsplats Stockholm Vatten och Avfall, Kundtjänst
Kontakt Teamledare
Marléne Lind
08-522 126 15 Jobbnummer 7113975
Observera att sista ansökningsdag har passerat.