Kundtjänsthandläggare med placering i Göteborg
Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Avdelningen för gemensamma försäkringsfrågor har i uppdrag att driva utvecklingen av Försäkringskassans gemensamma kvalitet, hålla ihop myndighetens gemensamma försäkringsfrågor och skapa förutsättningar för organisatoriskt lärande. Avdelningen har sju olika verksamhetsområden: försäkringstillhörighet, kontroll, omprövning, sjukpenninggrundande inkomst, strategiskt försäkringsstöd, återbetalning och servicekontor. Avdelningen har cirka 1 300 medarbetare och finns på ett flertal orter i landet.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som kundtjänsthandläggare har du ett viktigt uppdrag: du är medborgarnas och våra partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter medborgarna och våra partner i huvudsak via telefon men även via e-post. Med ett telefonnummer är vi lätta att komma i kontakt med och ärende kan lösas direkt. Du hjälper medborgare och våra partner att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge support i våra självbetjäningstjänster, så du skapar förutsättningar för att de själva ska kunna sköta sina ärenden. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 20 p/30 hp eller likvärdigt
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med möten över telefon
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbete med beslut som påverkar individer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-05-23Övrig informationDen schemalagda arbetstiden är på vardagar och förläggas mellan 07:45-16:27
Vi söker ett antal kundtjänsthandläggare på heltid, samtliga tjänster är tillsvidareanställningar, med tillträde den 1 september 2017. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester kommer att användas i denna rekrytering. Från och med 1 oktober 2018 kommer vi sitta i nya lokaler på Grafiska vägen 2.
KontaktRekryterande chef: Carlotta Orrbeck och Marita Söderberg 076-544 1578 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Henrik Eyton, 010-119 5195 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Helena Andersson
helena.ma.andersson@forsakringskassan.se, SACO: Birgitta Thorsell
birgitta.thorsell@forsakringskassan.se, Seko:
f.seko@forsakringskassan.seVälkommen med din ansökan senast den 6 juni 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3517330
Observera att sista ansökningsdag har passerat.