Kundtjänsthandläggare

Skellefteå kommun, Support och lokaler / Kundservicejobb / Skellefteå
2024-01-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2024-08-16) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler i Skellefteå

Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. I både tätort, samhälle och by. Kundtjänst är den självklara vägen för kontakt, frågor och dialog med Skellefteå kommun.

Vi söker nu en kundtjänsthandläggare som vill arbeta med att ge våra medborgare god service som präglas av ett professionellt bemötande. Jobbet är ett vikariat som i första hand sträcker sig till den 30 september.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

När du söker jobbet vill vi att du enbart bifogar ditt CV. Personligt brev ersätts med frågor som du svarar på när du gör din ansökan.

Publiceringsdatum
2024-01-02

Arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänsthandläggare ger du professionell service via telefon och mail samt till besökare i våra receptioner. Arbetet sker med kunden i centrum och med stort fokus på snabb handläggning, hög uppklarning och god tillgänglighet.

I arbetet ingår bland annat att vägleda och ge information till kunder, ta emot och hantera ansökningar och statusfrågor samt hantera eventuella synpunkter eller förslag från kunder.

Arbetet utförs i verksamhetssystem och du har ett nära samarbete med dina kollegor och medarbetare på kommunens förvaltningar. Schemalagd arbetstid måndag- fredag tillämpas.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av kundnära arbete. Att leverera bra service är en självklarhet för dig. En förutsättning för att lyckas i uppdraget är att du är snabb på att ta in och bearbeta information samt att du kan föra anteckningar digitalt under pågående samtal. Du har förmåga att hantera dator och olika informationssystem obehindrat. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav och kan du dessutom kommunicera obehindrat på engelska, finska, jiddisch, meänkieli, romani chib eller samiska så är det meriterande.

Du har ett professionellt bemötande, är tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar till kund. Ibland sker arbetet i ett högt tempo och kan innebära att du hanterar flera datasystem samtidigt och har många väntande kunder. I dessa situationer behöver du kunna behålla lugn och fokus. Du förväntas även klara av att arbeta under periodvis stressiga förhållanden.

Det är en självklarhet för dig att samarbeta med andra, stötta kollegor och ställa om när förutsättningarna förändras.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "366074".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)

Arbetsplats
Skellefteå kommun, Support och lokaler

Kontakt
Enhetschef, kundtjänst
Lena Kerns
0910 - 73 50 00

Jobbnummer
8361649

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, Support och lokaler

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler: