Kundtjänsthandläggare
Skellefteå kommun, Support och lokaler / Kundservicejobb / Skellefteå
2022-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2024-08-16) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler i Skellefteå Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det. För oss är det viktigt att ge god service och vårt mål är nöjda kunder.
Vi söker nu två kundtjänsthandläggare till Kundtjänst för visstidsanställning.
Kundtjänst finns till för medborgare och externa kunder. För medborgare och andra externa kunder är kundtjänst den självklara vägen för kontakt med Skellefteå kommun.
Publiceringsdatum2022-09-15ArbetsuppgifterSom Kundtjänsthandläggare lämnar du information och ge vägledning, hantera nya ansökningar/anmälningar och statusfrågor samt ta emot synpunkter och klagomål. Registrera ärenden och även avsluta ärenden i verksamhetssystem samt vägleda kunder.
Arbetsuppgifterna utförs främst via telefon och dator men också via personliga besök i våra receptioner. Arbetet sker, och utvecklas ständigt, i nära samarbete med kommunens förvaltningar. Schemalagd arbetstid tillämpas.
KvalifikationerVi söker dig som är engagerad och vill leverera bra service. Du har erfarenhet av kundnära arbete. Du är skicklig på att föra anteckningar digitalt under pågående samtal. Dator och olika informationssystem är naturliga verktyg och du har lätt för att lära nya system och program.
Som person är du tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar och bra bemötande. Du är lugn, stresstålig och bekväm med högt tempo som kan innebära arbete i flera system samtidigt och många väntande kunder. Du tycker om att arbeta i team och fungerar bra ihop med andra människor. Du trivs med att arbetsuppgifterna snabbt kan förändras och ser möjligheter hellre än svårigheter.
För arbete inom vissa svarsgrupper i Kundtjänst är det dessutom meriterande om du har erfarenhet från någon av kommunens olika verksamheter.
Du talar och skriver flytande svenska. Det är meriterande om du dessutom kan kommunicera andra minoritetsspråk exempelvis Finska, Jiddisch, Meänkieli, Romani, Samiska
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här:
http://portal.skelleftea.se/Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Visstidsanställning 2022-10-03 -- 2023-04-30 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkellefteå kommun, Support och lokaler
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C102953/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)
Arbetsplats Skellefteå kommun, Support och lokaler
Kontakt Enhetschef, kundtjänst
Lena Kerns
0910 - 73 50 00 Jobbnummer 6984380
Observera att sista ansökningsdag har passerat.