Kundtjänsthandläggare
Transportstyrelsen / Butikssäljarjobb / Gotland
2017-12-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2022-11-10) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Gotland,
Norrköping,
Stockholm,
Solna,
Sollentuna eller i
hela Sverige Hos oss får du ett spännande och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
Genom inkommande samtal, e-mail och brev har du kontakt med allmänheten, företag, organisationer samt myndigheter. Du fattar myndighetsbeslut, ger information, råd och anvisningar gällande ägande och användande av fordon i Sverige. Som kundtjänsthandläggare är ditt främsta arbetsredskap dator och telefon. För att få variation i arbetet är arbetstiden fördelat till ca 50 procent telefonhandläggning och ca 50 procent ärendehandläggning. Arbetstiden är schemalagd enligt våra öppettider: 08.00-16.30.
Som kundtjänsthandläggare hos oss erbjuder vi dig en generös introduktion och grundutbildning för att du ska känna dig trygg i rollen och för att du på bästa sätt ska kunna hjälpa våra kunder.
Du kommer att
• arbeta med skriftlig ärendehandläggning
• söka efter information i olika informationsdatabaser
• ge information, råd och anvisningar till allmänheten via telefon, e-post och brev
• tyda och förklara lagtext.
Om du ska trivas hos oss...
• behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• minst genomförd gymnasieutbildning
• fyllt eller kommer att fylla 18 år under 2016
• erfarenhet av arbete i kundtjänst eller annan kundservice
• god språkförståelse samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• god datavana och förmåga att hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem.
Det är meriterande om du också har
• arbetat med skriftlig ärendehandläggning
• arbetat med att ge information, råd och anvisningar i telefon.
Vi vill att du
• har hög känsla för service och sätter kunden i centrum
• har god förmåga att samarbeta i grupp
• är noggrann och pålitlig
• har förmågan att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt
• har god kommunikativ förmåga.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningen är tillsvidare med placering Visby, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi vill att du börjar så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Du är välkommen att kontakta
Sektionschef Tommy Olsson, 070-618 88 32 eller via e-post
tommy.olsson@transportstyrelsen.seSektionschef Angelica Bill, 072-147 80 95 eller via e-post
angelica.bill@transportstyrelsen.se Sektionschef Nina Bjersander, 076-721 14 45 eller via e-post
nina.bjersander@transportstyrelsen.se Saco, Per Nygren och ST, Anna Malmborg, nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 2 januari 2018 märkt med referensnummer TSG 2016-4087. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi kommer att börja urvalsarbetet efter jul- och nyårshelgerna. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-12-05ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
Skarphällsgatan 13
62141 Visby
KontorsadressSkarphällsgatan 13
Jobbnummer 3837155
Observera att sista ansökningsdag har passerat.