Kundtjänst / Service Desk / 1st line support till Tieto
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Östersund
2019-10-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänst / Service Desk / 1st line support till Tieto" (publicerad 2019-11-08) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Östersund,
Ragunda,
Ånge,
Sollefteå,
Timrå eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2019-10-21FöretagetTieto är ett ledande företag inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Service Desk Agent / 1st line support blir du en del av ett team. Här supporterar du de ärenden som kommer in tillsammans med dina kompetenta kollegor. Du kommer ansvara för att ta in och lösa kundens IT relaterade problem på ett lugnt och metodiskt sätt i en kundtjänstliknande helpdesk. Du behöver vara flexibel i din roll och nyfiken på att lära dig mer inom IT/teknik för att sedan hantera mer komplexa ärenden. De ärenden som du hanterar i supporten är kopplat till mjukvara, hårdvara samt kringutrustning vilket innebär felsökning i karaktär med en första linjes support.
Kvalifikationer• Erfarenhet av servicerelaterat yrke
• Tekniskt intresse inom hård- och mjukvara
• Erfarenhet av IT-support eller utbildning inom IT ses som meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team och att lösa tekniska problem. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att ge service i första klass.
Övrig information:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Tieto har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Tieto en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Östersund
Lön: Enligt överenskommelse
Övrigt: Utdrag ur belastningsregistret kommer att behöva göras i samband med ansökan. Vi vill att du gör en sådan beställning via länk:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/Frågor? Kontakta:
maria.ozcelik@bravura.se Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: junior helpdesk, helpdesk, service desk, service desk agent, 1st line, first line support, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, heltid, mjukvara, hårdvara, ITIL, Tieto, Windows, SLA, Östersund
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 4866968
Observera att sista ansökningsdag har passerat.