Kundtjänsassistent till Kontaktcenter
Nacka kommun, Kontaktcenter / Receptionistjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter i Nacka Nacka kommun med ca 89 000 invånare är en attraktiv kommun med stora grönområden, insjöar, kust och skärgård. Nacka är en expansiv kommun som prövar nya idéer inom många verksamhetsområden. Nacka Kommun kännetecknas av kundval med mångfald och valfrihet.
Kontaktcenters uppdrag är att ge Nackaborna en så snabb, god, effektiv och enhetlig service som möjligt samt att stödja och underlätta för kommunens enheter. Arbetet sker med ett kundorienterat fokus där tillgänglighet, bemötande och servicenivå är viktigt.
Publiceringsdatum2010-09-03ArbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens ansvarsområde, guida medborgarna på kommunens tjänster på webben, ta emot synpunkter och felanmälningar. Uppdraget utförs i huvudsak genom att besvara frågor i telefon men även genom att besvara mail, sms, chatta och emellanåt genom att ta emot personliga besök i vår reception.
Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge kunderna den bästa tänkbara servicen. Då man arbetar med telefoni, sms, e-post och chatt sitter man tillsammans i en lokal särskilt anpassad för arbete med telefoni.
I rollen som kundtjänstassistent lägger vi stor vikt vid att agera i enlighet med Kontaktcenters vision om att; "i varje möte/situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet, objektivitet och tydlighet".
KvalifikationerDu har slutförd gymnasieutbildning gärna kompletterad med relevanta kurser på högskolenivå. Du uttrycker dig enkelt och ledigt på svenska och engelska. Kunskap i ytterligare språk är meriterande och vi ser gärna att vårt team kompletteras av någon som kan bidra till att öka det mångkulturella inslaget.Kunskap om kommunal verksamhet är också en merit och vi ser gärna att du har kännedom om Nacka.
Vi tror att du som person brinner för att ge god service och hjälpa andra, du trivs i en miljö där mycket pågår och där det är ett högt tempo. Du tycker att det är roligt att kontinuerligt lära dig nya saker, att arbeta med IT som verktyg och du har förmåga att fokusera på ditt arbete i en miljö där många saker pågår samtidigt. Du förmår strukturera ditt arbete och dina kunskaper på ett sätt som gör att du kan dela med dig till dina kollegor. Du har minst två ers erfarenhet av arbete i en kundtjänst och har du genomgått kurser i service och kundtjänstarbete är det meriterande.
Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med kollegor i ett team. Du är en positiv, öppensinnad person som är vetgirig och trygg i dig själv. Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling på arbetsplatsen med målet att hela tiden ge den bästa tänkbara servicen till medborgarna/kunderna.
Du har minst två ers erfarenhet av arbete i en kundtjänst.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2010-10-01 Tillträde enligt överenskommelse, snarast., upphör: Tjänsten löper året ut och därefter finns en eventuell möjlighet till förlängning och övergång till en tillsvidareanställning.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-09-30
Nacka kommun - en arbetsgivare på nära håll
Med mycket bra bussförbindelser från Slussen och utmärkta cykelvägar. Nacka kommun finns i stadshuset vid Nacka Forum.
Ange följande referens när du ansöker: A137845
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnna Hendén,
anna.henden@nacka.seSabina Rodén, 08-7189265,
sabina.roden@nacka.seFacklig kontaktTedros Asmelash, 08-718 89 71,
tedros.asmelash@nacka.seFöretagNacka kommun, Kontaktcenter
AdressNacka kommun, Kontaktcenter
Granitvägen 15
13181 Nacka
Jobbnummer 724233
Observera att sista ansökningsdag har passerat.