Kundsupport med säljinriktning
HellermannTyton AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos HellermannTyton AB i Stockholm,
Järfälla,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Verksamhetsbeskrivning:
HellermannTyton AB är ett helägt dotterbolag till HellermannTyton Group med bas i London. Koncernen har bolag i 37 länder med en total omsättning på ca 7,5 miljarder SEK. HellermannTyton AB har dotterbolag i Norge och Ryssland samt filialer i Finland och Danmark med en sammanlagd omsättning på ca 400 miljoner SEK. Från Sverige distribuerar vi våra produkter via lager direkt till samtliga kunder i Sverige, Finland och Danmark. Vi är ledande på att organisera kabel och ledning med produkter och system inom områdena - skydda, fästa, märka, bunta och koppla. Våra kunder är främst fordonsindustrin, övrig industri samt elinstallatörer & energiverk genom elgrossister.
Arbetsuppgifter:
Vi söker dig med kundfokus och brinnande intresse för att leverera den bästa servicen. Du kommer att hantera gränssnittet mot våra kunder och vara en viktig del i det löpande arbetet genom att verka för att kundernas behov och förväntningar tillgodoses. Kundsupport består idag av fyra medarbetare och ingår i vår operativa avdelning, med totalt 17 medarbetare. I din roll kommer du att ha ett nära samarbete med försäljning, inköp, lager och distribution. Ditt ansvarsområde: . Kundkontakter: Telefonrådgivning och information rörande produkter- och marknadsinformation, orderstatus och leveranstider etc. samt medverkan vid kundträffar och mässor. Ordermottagning/Registrering: Mottagning och hantering av order via telefon, EDI, Web-tjänster etc. Kundansvar: Bedriva försäljning över telefon och ha kontakt med befintliga och nya kunder, där du också kommer ha eget kundansvar. Reklamationer: Behandla reklamationer och kundklagomål samt föreslå ändrade rutiner för att minimera antalet interna fel. Uppföljning av leveranser: I samarbete med inköpsfunktionen påverka och följa upp leveransprecision och hantering av leveransförändringar mot kund.
Utbildning/Erfarenhet:
Till Kundsupport söker vi dig med vilja att utvecklas i rollen och vara delaktig i avdelningens utveckling. Vi utgår från att du har någon form av säljerfarenhet och det är meriterande med utbildning med marknadsinriktning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Det är även meriterande med erfarenhet från försäljning till grossister eller till tillverkande industri, samt förståelse för industrins kvalitetskrav. Du är affärsmässig och ser alltid bästa kundnytta som en självklarhet. Du har ordningssinne med ett strukturerat arbetssätt, god datorvana och behärskar MS Office. Det är meriterande med erfarenhet från affärssystemet Movex/M3. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska som är vårt koncernspråk. För att lyckas i jobbet tror vi att du har en hög grad av social kompetens, med förmågan att skapa, förvalta och utveckla personliga relationer såväl externt som internt. Vi erbjuder: Du kommer arbeta på vårt huvudkontor i nya ljusa lokaler i Kista. Vi har ett välkänt, marknadsledande varumärke med gott rykte i branschen. Ett fritt och självständigt arbete med goda villkor, där kundfokus, vilja och resultat premieras. Vi har ett kvalitativt, konkurrenskraftigt och kundanpassat produktutbud, som gör varje produkt till en god affärsmöjlighet. Samarbetet internt karaktäriseras av stort engagemang och hög kompetens, med en kultur och värdegrund, som lett till låg personalomsättning.
Publiceringsdatum2017-09-19Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
Ange följande referens när du ansöker: "Kundsupport"
KontaktFöretagHellermannTyton AB
AdressHellermannTyton AB
Isafjordsgatan 5
16440 KISTA
KontorsadressIsafjordsgatan 5
Jobbnummer 3705473
Observera att sista ansökningsdag har passerat.