Kundservicemedarbetare till Mälartåg kundservice (vikariat)
Region Sörmland / Kundservicejobb / Eskilstuna
2025-01-27
Visa alla kundservicejobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Sörmland i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Flen,
Katrineholm eller i
hela Sverige Eskilstuna
Vi söker vikarie som kundservicemedarbetare till Mälartåg Kundservice!
Publiceringsdatum2025-01-27Om företagetRegion Sörmland har i uppdrag från Mälardalstrafik att driva och bemanna Mälartåg Kundservice sedan december 2021. Mälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att förbättra möjligheterna till pendling och övrigt resande i Mälardalen, framförallt med tåg.
Mälartåg kundservice är en viktig del i att skapa ett starkt varumärke och ett attraktivt erbjudande för Mälartåg. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar och helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av verksamhetens viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att utföra uppdraget väl. De gemensamma kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.
Våra öppettider är vardagar klockan 6-22 och helg klockan 7-20 vilket inledningsvis också kommer att motsvara dina arbetstider via ett rullande schema. Dina arbetstider kan dock komma att förändras i takt med att verksamheten utvecklas. Förläggningen av arbetet sker i våra lokaler i Eskilstuna, måndag-söndag, årets alla dagar. Anställningen inleds med en utbildning på tre veckor, där vi går igenom uppdraget, arbetssätt och arbetsuppgifter.
Dina Arbetsuppgifter
• Vara tillgänglig och svara på inkommande telefonsamtal.
• Besvara chattar.
• Handlägga och besluta om ersättning vid försening.
• Registrera och handlägga inkomna kundsynpunkter.
• Hantera frågor och kommentarer i social media.
• Hantera förfrågan av ledsagning.
• Vid teamledares frånvaro felanmäla vid större driftstörningar eller driftstopp.
• Utbildning av nya kollegor i driften.
• Löpande kunskapsinhämtning/kompetensutveckling.
• Agera support till trafikutövarens ombordpersonal via telefon
Arbetsuppgifterna kan ändras i takt med att verksamheten utvecklas.
Din kompetens:
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet, gärna inom kundservice eller liknande område. Har du tidigare arbetat med kundkontakt är det meriterande och en fördel i rollen.
Du är serviceinriktad och professionell, med ett naturligt fokus på kundens behov. Du är noggrann, ansvarstagande och trygg i att fatta snabba beslut. Lösningsorientering är en av dina styrkor, och du trivs med att arbeta i pressade situationer där din flexibilitet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt kommer till sin rätt.
För att lyckas i rollen krävs mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
Som kundservicemedarbetare arbetar du med att ge stöd och hjälp till resenärer via telefon, chatt och mejl. Med dator och telefon som dina främsta verktyg hanterar du ärenden snabbt och effektivt, samtidigt som du sitter i ett öppet kontorslandskap tillsammans med dina kollegor. I ditt arbete kommunicerar du med resenärer samtidigt som du arbetar vid två datorskärmar, samarbetar nära både kollegor och trafikutövaren, och bidrar till att nå gemensamma och individuella mål.
Därför är det viktigt att du har god systemvana, är lyhörd och har lätt för att samarbeta. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik och där ditt arbete gör skillnad för våra resenärer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Anställningsform
Vikariatsanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Biträdande enhetschef, Caroline Johansen,
caroline.johansen@regionsormland.seFackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på Mälartåg kundservice!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-02-09.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (
http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)Följ oss gärna på Facebook (
http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (
http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/)Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Ersättning -
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RHRU-25-004".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Sörmland (org.nr 232100-0032)
Arbetsplats Region Sörmland
Jobbnummer 9128560