Kundservicemedarbetare till Bankgirot
Bankgirot / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bankgirot i Stockholm Bankgirot är ett europeiskt clearinghus med uppdrag att leverera marknadsledande lösningar inom betalområdet som ökar kundernas konkurrenskraft. Som det enda clearinghuset för massbetalningar i Sverige har Bankgirot en central roll i den svenska betalningsinfrastrukturen och hanterar den stora merparten av denna typ av betalningar. Med betalsystemet Betalningar i realtid, som också är det betalningssystem som konsumenttjänsten för realtidsbetalningar Swish bygger på, har skapat nya möjligheter till att erbjuda helt nya sätt att betala på. Varje dag förmedlar Bankgirot upp till 100 miljarder kronor och varje timme flödar mer än 125 000 transaktioner mellan avsändare och mottagare och vi ser till att varenda krona hamnar exakt där den ska. Exempel på andra tjänster som Bankgirot tillhandahåller är elektronisk identifiering och e-faktura. Bankgirot räknas som en av de viktigaste delarna i Sveriges finansiella infrastruktur. Vi garanterar flödet.
Bankgirots verksamhet startades 1959 och sysselsätter idag cirka 240 medarbetare. Bankgirot ägs av SEB, Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Danske Bank, Skandiabanken och Länsförsäkringar Bank.
Bankgirot stärker upp sitt team och söker nu ytterligare en engagerad och serviceinriktad Kundrådgivare. Vill du arbeta på ett stolt och innovativt företag med fötterna i framtiden? Är du en positiv och engagerad person med kundfokus som vill arbeta på ett företag med stor möjlighet till personlig utveckling? Då kan detta vara tjänsten för dig! Arbetsuppgifter Bankgirots Kundservice hanterar support och rådgivning till banker och bankernas företagskunder, gällande Bankgirots produkter och tjänster Vi har en hög kundnöjdhet som möjliggörs genom våra fantastiska kundrådgivare som varje dag bär ut Bankgirots varumärke i sina möten med kunderna. Som kundrådgivare på Bankgirots kundservice kommer dina arbetsuppgifter vara att tillsammans med dina kollegor ansvara för att ge Bankgirots kunder högkvalitativ service. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen innefatta att ta emot inkommande samtal samt hantera administrativa ärenden, svara på frågor och guida kunderna till rätt lösning. Lämplig bakgrund Vi söker dig som tidigare arbetat inom service och/eller försäljning och motiveras av att arbeta med kunder. Du har goda kunskaper i svenska såväl som engelska i tal och skrift. För att trivas i rollen som kundrådgivare bör du vara utåtriktad, lyhörd och känna engagemang för varje kundärende. Du har en förmåga att hantera ett högt arbetstempo och är en person som gärna kommer med nya lösningar och idéer. Som person är du ambitiös, strukturerad och självgående och trivs att arbeta mot uppsatta resultat/mål. Bland dina kollegor är du en glad och social person som gärna bidrar till en positiv stämning på kontoret. För att lyckas som kundrådgivare bör du dessutom ha förmågan att arbeta med flera saker samtidigt samt ha förmågan att kunna ta till dig ny information och kunna applicera detta i ditt arbete. Ansökan Rekryteringen genomförs i samarbete med SW. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Marcus på telefon 08-407 55 51. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
Publiceringsdatum2017-03-20Ersättning Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Marcus 08/407 55 51
FöretagBankgirot
AdressBankgirot
Palmfeldsvägen 5A
10519 Stockholm
KontorsadressPalmfeldsvägen 5A
Jobbnummer 3385029
Observera att sista ansökningsdag har passerat.