Kundserviceagent med inriktning mot Print och IT

Team Mate Communication AB / Supportteknikerjobb / Nacka
2025-09-02


Visa alla supportteknikerjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Team Mate Communication AB i Nacka, Stockholm eller i hela Sverige

Vi befinner sig just nu i en expansiv utvecklingsfas och här får du möjlighet att långsiktigt utvecklas i ett bolag som satsar på sina medarbetare. Till kundservice-teamet söker vi nu en person med ett stort IT-intresse och som tycker om att ge bra service. Välkommen med din ansökan eftersom starten är omgående!
Om oss
Vi erbjuder telefoni, print och IT lösningar, tjänster och tillbehör till företag i Norden. Vi hjälper våra kunder att utifrån just deras unika behov finna rätt produkt eller tjänst som gör att telefoni och IT fungerar effektivt och obehindrat. Här har du en fantastisk möjlighet till personlig utveckling och chansen att få arbeta med andra framgångsrika supporttekniker i ett marknadsledande bolag där vi också prioriterar att ha kul på jobbet. Vårt mål är att senast 2027 bli 40 medarbetare och omsätta ca 100 miljoner genom att leverera kundunika och flexibla lösningar inom telefoni, print och IT till franchiseorganisationer som värdesätter enkelhet, en personlig kontakt och en förstaklassig support.
Våra kärnvärden och det vi identifierar oss som på Team 8 är:
Motiverade
Anpassningsbara
Teamplayers
Engagerade
Stolta

Du erbjuds
Ett arbetsklimat som präglas av laganda, hos en arbetsgivare där vi utvecklas tillsammans och tar hand om varandra.
En vardag där dagen går fort, kantad av glädje och full fart framåt!
En trevlig arbetsplats i ett ljust och helt nybyggt kontor med bra kommunikationer i Sickla/Nacka
Att vara en del i ett viktigt team av kompetenta medarbetare i vår strävan att bygga en förstaklassig kundservice mot några Sveriges ledande franchisekedjor

Arbetsuppgifter
I rollen som Kundserviceagent arbetar du vardagar kl. 8-17 och teamets huvudsakliga uppgift är att hantera leveranser och ärenden enligt kundernas SLA:er. Du kommer exempelvis att:
Hantera kundtjänstärenden via mail, ärendehantering (Zendesk) och telefon
Ge grundläggande support inom IT och print, som felsökning av skrivare, klientdatorer och användarkonton.
Hjälpa användare med enklare installationer och konfigurationer vid skrivardrivrutiner, kontoinställningar och programvaror.
Vid behov eskalera mer komplexa ärenden till 2nd line eller specialistteam.
Följa upp och säkerställa att ärenden löses i tid och med hög kundnöjdhet.
Hjälpa kunder med orderläggning för teknikerärenden och printärenden.
Bidra till dokumentation och förbättring av rutiner i supportteamet.
Hjälpa till vid övrig teknisk kundsupport

Vi söker dig som
Har ett stort intresse för teknisk problemlösning, som är serviceinriktad och identifierar sig med våra värdegrundsord. Vidare har du:
Minst 1 års erfarenhet inom kundservice med inriktning print, IT eller Telefoni
Goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift

Ansökan
Vid frågor om denna tjänst är du välkommen att kontakta Ida Jonasson på 08-509 000 67
Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart rätt kandidat har hittats.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-02
E-post: rekrytering@team8.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Team Mate Communication AB (org.nr 556844-3484), https://team8.se
Hesselmans Torg 5 (visa karta)
131 54  NACKA

Arbetsplats
Team8

Kontakt
Ida Jonasson
ida.jonasson@team8.se
08-50900067

Jobbnummer
9488538

Prenumerera på jobb från Team Mate Communication AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Team Mate Communication AB: