Kundservice och leveransplanering

Setra / Butikssäljarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Setra i Gävle, Älvkarleby, Hedemora, Avesta, Heby eller i hela Sverige

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och en ledande aktör i Europa. Vi erbjuder miljöcertifierade träprodukter för inredning och byggnation till kunder inom bygghandel och industri. Setra har 1 000 anställda och omsätter cirka 4,6 miljarder kronor. Omkring 60 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Japan. Setra har ca 2 200 aktieägare varav de största är Sveaskog AB (50%), Skogsägarna Mellanskog ekonomisk förening (49 %). Övriga aktieägare har tillsammans ca 1 procent av aktierna.

Kundservice- och leveransplanering

Vi söker nu en kundservicemedarbetare till affärsområde Furus gemensamma kundserviceorganisation som är lokaliserad till Gustavsbro i Gävle. Affärsområde Furu är specialiserat på produktion och försäljning av sågade furuträvaror. Produktion sker vid sågverken i Kastet, Skinnskatteberg, Nyby och Horndal. Ca 60 % av produktionsvolymen säljs utanför Sverige där Nordafrika och Mellanöstern är stora marknader. Kunderna utgörs främst av olika träindustrier.

Att arbeta som kundservicemedarbetare innebär bland annat:

• Försäljningsadministration såsom ordermottagning via telefon, fax eller mail, leveransbevakning, dokumenthantering och fakturahantering.
• Att se till att leveranser genomförs i enlighet med order när det gäller volym, kvalitet, leveransvillkor och betalningsvillkor.
• Leveransplanering och beställning av transporter baserat på avtal och offerter som upprättats av logistikfunktionen.
• Dagliga kontakter med kunder och säljare i Skandinavien och på andra marknader

Vi söker dig som har minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande, men ser gärna att du har eftergymnasialutbildning med inriktning logistik/ekonomi. Har du erfarenhet från trävarubranschen, ordermottagning eller annat arbete med inslag av produktförsäljning och kundkontakt ser vi det som meriterande. Du ska ha goda datorkunskaper i MS Office viss vana av administrativt arbete. Erfarenhet från vårt affärssystem Timberbase är meriterande. Du ska behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och vi ser också gärna att du kan franska eller tyska. Ytterliggare språkkunskaper meriterar.

Som person stimuleras du av att ha ett ansvarsfullt och serviceinriktat arbete, med kundens behov i centrum. Du har ett professionellt och engagerat bemötande med god förmåga att planera och administrera ditt arbete. Du är orädd och har förmågan att ta initiativ. Du är samarbetsvillig, och är som person bidragande till en positiv teamkänsla.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillträde sker efter överenskommelse.

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta produktchef Gunnar Strand på tel.026-147811

Publiceringsdatum
2012-07-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Setra

Adress
Setra
Box 3027
16903 Solna

Jobbnummer
1290535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Setra

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Setra: