Kundservice och administration på skandinaviskt tech-scaleup

Nettbureau As Filial Sverige / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nettbureau As Filial Sverige i Stockholm

Vill du jobba hos ett spännande IT-företag med udda namn, många datorer och högt koffeinintag? Och samtidigt ha en spännande tjänst som är svår att förklara för dina vänner? Kanske hade du en dröm om att bli detektiv eller släcka bränder när du var liten? Då behöver du inte leta längre. Vi på Nettbureau letar nu efter inte bara en utan upp till fyra(!) nya Business Operations Specialists för att utvidga flocken på vårt fina Stockholmskontor.
Business Operations är vår driftavdelning med en viktig stödfunktion gentemot våra andra avdelningar. Rollen är junior men bred med goda utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifterna är varierande inom B2C- och B2B-kundservice, samt operationella och administrativa uppgifter inom CRM, säljsupport m.m.
Vi expanderar i rasande takt till nya länder i Europa, så om du är språkintresserad finns det goda möjligheter för att finputsa ditt uttal och utvidga ditt vokabulär. Här på Nettbureau talar vi nämligen många språk: både spanska, franska, italienska, portugisiska, danska, tyska, norska, svenska och engelska.
Läs mer om oss på www.nettbureau.com!
Vad gör vi på Nettbureau?
Nettbureau skapar, äger och driver en rad nyttiga digitala tjänster. Varje år hjälper vi över en miljon användare med att hitta rätt produkt- och tjänsteleverantör, genom att göra det enklare att jämföra och få bra erbjudanden på avtal, produkter och abonnemang.
Vi är en platt organisation med god social och mångfaldig miljö, ytterst lite byråkrati och smittande skaparglädje, som gillar att hitta på roliga saker tillsammans!
Vi har flera gånger varit med på Financial Times lista över Europas 1000 snabbast växande företag. Vi har lanserat tjänster i Sverige, Norge, Danmark, Spanien, Italien, Tyskland, Frankrike, Portugal, Irland och Österrike.
Några exempel på våra tjänster är Flytta.se, Eiendomsmegler.no, Fotovoltaico.it, Luz.es, Breitband.de och Forsikring.dk.
Varför behöver vi dig?
Vi växer fort och behöver därför fler kloka huvuden för att ge våra företagskunder och slutanvändare bästa möjliga upplevelse.
Du kommer ha ansvar för att svara på frågor och följa upp kunderna så att de får den produkt de har blivit lovade. Supporten kommer ske både via nätbaserade system som Front och i sociala medier, men praktiskt taget aldrig över telefon. Du kommer också samarbeta med andra team i företaget, särskilt med dina kollegor på Business Operations-avdelningen som huvudsakligen sitter i Oslo.
Vi erbjuder:
En bra arbetsmiljö på vårt fräscha kontor i centrala Stockholm, med fri tillgång till snacks, smoothies, kaffe och mycket annat
Flexibel arbetstid med goda möjligheter för hemmakontor
Vänliga och kompetenta kollegor
Möjlighet att påverka på din egen arbetsdag
En arbetsvardag präglad av frihet, tillit och ansvar
Mac/PC, bredband till hemmakontoret och mobilabonnemang
Friskvårdsbidrag om 5 000 kr per år
10 000 kr per år för personlig utveckling utöver lön
Utökade ansvarsområden för rätt person

Och mycket mer!
Dina ansvarsområden kommer bland annat vara att:
Svara slutanvändare via alla kanaler, inklusive e-post och sociala medier
Hjälpa våra företagskunder med frågor, problem och önskemål, inklusive merförsäljning och implementering av ändringar i CRM-systemet
Hjälpa oss att utveckla och uppdatera spamfilter, chat och autosvar
Ta dig an rollen som detektiv: Upptäcka fel i våra system och rapportera dessa
Släcka bränder och se till att alla våra kunder får positiva upplevelser i sina möten med kundservice
Hjälpa till med att effektivisera interna processer för kundhantering
Bistå säljavdelningen med att kvalitetssäkra kundlistor i Excel
Administrativt arbete inom ekonomi/fakturering
Vara behjälplig med andra administrativa uppgifter vid behov

Baserat på dina språkkunskaper kommer du antingen att arbeta främst med den skandinaviska marknaden eller med någon av de kontinentaleuropeiska marknaderna. I Skandinavien måste du därför kunna skriva och kommunicera på en hög professionell nivå på antingen svenska, norska eller danska. Om du främst kommer att arbeta med våra marknader längre söderut i Europa söker vi i första hand franska, tyska och/eller italienska. Du måste ha en professionell skriftlig nivå på ett eller flera av dessa språk, helst på modersmålsnivå, och kunna kommunicera väl på engelska med resten av dina kollegor.
Vi letar efter dig som:
Kommer arbeta mot den skandinaviska marknaden och kan skriva på professionell nivå på ett eller flera av följande språk: norska, svenska, danska (helst modersmål). Eller kommer arbeta med våra tjänster i Central- och Sydeuropa och kan skriva på professionell nivå på ett eller flera av följande språk: franska, tyska, italienska (helst modersmål).
Dessutom ser vi gärna att du:
Har ett öga för detaljer och lägger stolthet i att vara noggrann
Kan hantera flera uppgifter samtidigt på ett välorganiserat sätt
Är trevlig, serviceinriktad och kan sätta sig in i kundens situation och behov
Är plikttrogen, ansvarsfull och trivs med att arbeta självständigt
Gillar att lära sig nya saker och aldrig ser sig själv som färdiglärd
Lär sig snabbt nya tekniska system, är inte rädd för siffror och är bekväm med att till och från arbeta i kalkylblad
I tillägg till ovan nämnda språk är bekväm med engelska som internt arbetsspråk mellan olika avdelningar i företaget

Bonuspoäng om du:
Kan skriva på andra europeiska språk - exempelvis nederländska, portugisiska och spanska - eller kan norska eller danska på modersmålsnivå
Har erfarenhet av användarsupport och kundservice, gärna inom IT/digitala tjänster
Har erfarenhet av att använda Excel som arbetsverktyg
Kan börja jobba snart

Punkterna ovan är en önskelista, inte en lista med krav, och tjänsten kommer att anpassas efter den person vi väljer. Vi uppskattar mångfald och uppmanar människor av alla sorters bakgrund att skicka in sin ansökan!
Tjänsten är fast och på heltid, och du blir en del av ett team som består av sex duktiga personer när du börjar. Även om det finns goda möjligheter för hemmakontor vill vi att du bor i, eller kan flytta till, Stockholms - eller Oslo området.
Vill du vara en del av Nettbureaus resa? Skicka oss i så fall ditt CV och personliga brev till jobb@nettbureau.no. Inkludera information om eventuella extraspråk du kan, och berätta gärna om vilket land du vill jobba med. Har du frågor om tjänsten kan de skickas till samma mejl. Vi ser fram emot att höra från dig - kanske blir du vår nya kollega!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-07
E-post: jobb@nettbureau.no

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nettbureau As Filial Sverige (org.nr 516411-5551), https://nettbureau.com/
Heliosgatan 11 (visa karta)
120 78  STOCKHOLM

Jobbnummer
8560788

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nettbureau As Filial Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nettbureau As Filial Sverige: