Kundrådgivare till VA SYD, vikariat
VA SYD, Kund- och Kommunikationsavdelningen / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos VA SYD, Kund- och Kommunikationsavdelningen i Malmö VA SYD levererar friskt dricksvatten, renar avloppsvatten och har hand om avfallshantering åt mer än en halv miljon människor. Vi har en årlig omsättning på cirka 1 miljard kronor och består idag av 330 medarbetare som med gedigen kunskap och engagemang för miljön bidrar till en hållbar utveckling. Vi satsar på ny teknik, forskning och utveckling för att kunna ligga i framkant inom våra verksamhetsområden. För miljön, nära dig.
Publiceringsdatum2015-02-12ArbetsuppgifterSom kundrådgivare arbetar du med teamet i vår Kundservice och ger VA SYDs kunder service via telefon, mejl samt sociala medier. Du hanterar fakturafrågor, abonnemangsfrågor och reklamationer för våra kunder samt har även externa kontakter med våra samarbetspartners. Ärendena vi tar emot är väldigt varierande och det är viktigt att du kan bedöma och avsluta de flesta ärenden själv, även om du naturligtvis får mycket stöd av dina kollegor.
Vi är ett roligt och härligt team av kollegor! Du kommer till en arbetsplats som har en bra stämning där alla hjälps åt. Tempot hos oss är stundtals högt och problemlösning är en del av vår vardag. Kundserviceteamet jobbar idag väldigt nära varandra och för att du ska trivas måste du också ha inställningen att ni alla hjälps åt och jobbar för nöjda kunder. Vi jobbar ständigt med att förbättra våra processer.
Kundservicefunktionen innebär schemalagda arbetstider eftersom vi har öppet mellan 08.00-16.30. Flex tillämpas när det finns möjlighet.
Tjänsten är ett vikariat på 12 månader.
KvalifikationerDu har erfarenhet av att arbeta med kundrelationer och av att arbeta inom service med fokus på kundmötet i alla kanaler, främst inom telefon och mejl. Vi förutsätter att du har gymnasieekonomisk utbildning eller motsvarande. Eftersom vi handlägger faktura- och abonnemangsärenden för både villor och företag krävs god erfarenhet av reskontra och övriga ekonomiuppgifter.
Datorvana, grundläggande kunskaper om Microsoft Office samt vana vid att formulera dig i skrift är ett krav. Vi förutsätter att du tidigare arbetat med datorsystem. Önskvärt är kunskap i webbpublicering och gillar du att prata inför grupper är det ytterligare ett plus.
Arbetsuppgifterna kräver att du tar ansvar för din roll och ser till att bidra till teamet genom en positiv inställning. Det är viktigt att det faller sig naturligt för dig med god service. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Att du är lösningsorienterad är av vikt, vi hanterar komplexa uppgifter som kräver förståelse och noggrannhet. Som person är du engagerad, lyhörd och social. Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt förutsätter vi att din kommunikation är tydlig. Du känner dig säker i kontakten med kund och är orädd och nyfiken. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo. En glad och positiv röst kombinerat med gott humör, stort tålamod och öppet sinne krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Vi söker dig som vill arbeta i enlighet med VA SYDs värdeord, miljö, kvalitet, engagemang och lyhördhet.
ÖVRIGT
Hög kompetens är en viktig förutsättning för att vi ska klara våra uppgifter, och VA SYD värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. I vårt rekryteringsarbete strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald, vad gäller till exempel ålder, intressen, personligheter, etnisk och kulturell bakgrund.
På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv.
Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår växel på 040-635 00 00.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2015-03-01 , upphör: 2016-02-28 . Tjänsten är ett vikariat på 12 månader.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-19
Ange följande referens när du ansöker: VASYD - 296
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Ström, Enhetschef 040-635 03 73
FöretagVA SYD, Kund- och Kommunikationsavdelningen
AdressVA SYD, Kund- och Kommunikationsavdelningen
Box 191
20121 Malmö
KontorsadressHans Michelsensgatan 2 Malmö
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2165089
Observera att sista ansökningsdag har passerat.