Kundkoordinator ekonomiskt bistånd
Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
2016-07-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundkoordinator ekonomiskt bistånd" (publicerad 2016-07-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka,
Nykvarn,
Stockholm,
Lidingö,
Norrtälje eller i
hela Sverige Arbets- och företagsenhetens mål är att stödja fler Nackabor på deras väg mot egen försörjning. Genom samarbete mellan myndigheter arbetar vi för att ingen individ ska "ramla mellan stolarna". Vi sätter fokus på matchning mot rätt arbete istället för försörjning. Vi vill jobba snabbt och aktivt bearbeta både efterfrågandesida(arbetssökande)och utbudssida(arbetsmarknaden). Vi vill ha en gemensam och tydlig ingång för alla, och skräddarsyr insatsen efter individens förutsättningar. Den kommunala vuxenutbildningen utgör en viktig del av enhetens arbete. Från den 1 januari 2011 har vi en ny nämnd som ansvarar för fortsatt utveckling av Nacka kommuns Arbetslinje; Arbets- och företagsnämnden.
Vi erbjuder ett utmanande arbete under stort ansvar där du är medskapande till goda utvecklingsmöjligheter för arbetsmodellen
Arbets- och företagsenheten söker en kundkoordinator, ekonomiskt bistånd
Uppdrag
Kundkoordinatorn stödjer handläggare i ärenderelaterade frågor, vilket bland annat innebär:
• Ärendedragningar och genomgång av ärenden, vilket sker både tillsammans med handläggare. men ibland även utan handläggaren för ärendet
• Ansvara för samverkan med andra berörda aktörer kring ärendeprocesser och specifika individärenden
• Ansvara för att upprätta rutiner för handläggning och för att rutinerna följs
• Vara samordnare för anmälningar enligt Lex Sarah
• Tillsammans med biträdande enhetschef och arbetslag ta fram förslag till förbättringar
• Ansvara för att handlägga felaktiga utbetalningar
Publiceringsdatum2016-07-14Kvalifikationer• Socionomexamen eller motsvarande akademisk utbildning samt minst 3 års erfarenhet av ekonomiskt bistånd.
• Mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga samt god förmåga att strukturera arbetet och göra självständiga bedömningar.
• Mycket god samarbetsförmåga med såväl kollegor som övriga samarbetspartners.
• För att lyckas i uppdraget behöver du vara förändringsorienterad, prestigelös och flexibel.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för uppdraget.
Anställningsvillkor
Anställningen är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är den 21 juli 2016. Intervjuer kan komma att påbörjas under processens gång.
Information
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att höra av dig till tf. enhetschef Ghita Flinckman, tfn 08-718 90 24.
Fackliga företrädare
Tedros Asmelash, Vision, tfn 08-718 75 96, Kristina Elstad, SSR, tfn 08-718 75 86
Vi tar bara emot ansökningar via vårt rekryteringssystem
I Nacka bor drygt 95 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytandeoch stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNacka Kommun
AdressNacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka
KontorsadressGranitvägen 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2953837
Observera att sista ansökningsdag har passerat.