Kundkoordinator ekonomiskt bistånd

Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
2016-07-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundkoordinator ekonomiskt bistånd" (publicerad 2016-07-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

Arbets- och företagsenhetens mål är att stödja fler Nackabor på deras väg mot egen försörjning. Genom samarbete mellan myndigheter arbetar vi för att ingen individ ska "ramla mellan stolarna". Vi sätter fokus på matchning mot rätt arbete istället för försörjning. Vi vill jobba snabbt och aktivt bearbeta både efterfrågandesida(arbetssökande)och utbudssida(arbetsmarknaden). Vi vill ha en gemensam och tydlig ingång för alla, och skräddarsyr insatsen efter individens förutsättningar. Den kommunala vuxenutbildningen utgör en viktig del av enhetens arbete. Från den 1 januari 2011 har vi en ny nämnd som ansvarar för fortsatt utveckling av Nacka kommuns Arbetslinje; Arbets- och företagsnämnden.

Vi erbjuder ett utmanande arbete under stort ansvar där du är medskapande till goda utvecklingsmöjligheter för arbetsmodellen

Arbets- och företagsenheten söker en kundkoordinator, ekonomiskt bistånd

Uppdrag
Kundkoordinatorn stödjer handläggare i ärenderelaterade frågor, vilket bland annat innebär:

• Ärendedragningar och genomgång av ärenden, vilket sker både tillsammans med handläggare. men ibland även utan handläggaren för ärendet

• Ansvara för samverkan med andra berörda aktörer kring ärendeprocesser och specifika individärenden

• Ansvara för att upprätta rutiner för handläggning och för att rutinerna följs

• Vara samordnare för anmälningar enligt Lex Sarah

• Tillsammans med biträdande enhetschef och arbetslag ta fram förslag till förbättringar

• Ansvara för att handlägga felaktiga utbetalningar

Publiceringsdatum
2016-07-14

Kvalifikationer
• Socionomexamen eller motsvarande akademisk utbildning samt minst 3 års erfarenhet av ekonomiskt bistånd.

• Mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga samt god förmåga att strukturera arbetet och göra självständiga bedömningar.

• Mycket god samarbetsförmåga med såväl kollegor som övriga samarbetspartners.

• För att lyckas i uppdraget behöver du vara förändringsorienterad, prestigelös och flexibel.  

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för uppdraget.

Anställningsvillkor

Anställningen är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är den 21 juli 2016. Intervjuer kan komma att påbörjas under processens gång.

Information

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att höra av dig till tf. enhetschef Ghita Flinckman, tfn 08-718 90 24.

Fackliga företrädare

Tedros Asmelash, Vision, tfn 08-718 75 96, Kristina Elstad, SSR, tfn 08-718 75 86

Vi tar bara emot ansökningar via vårt rekryteringssystem

I Nacka bor drygt 95 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytandeoch stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2953837

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: