Kundkommunikatör/Telefonist
AnswerOnline Sverige AB / Receptionistjobb / Kalmar
2015-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundkommunikatör/Telefonist" (publicerad 2016-05-09) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AnswerOnline Sverige AB i Kalmar Kundkommunikatör/Telefonist
AnswerOnline arbetar med svarstjänster och växeltjänster. Med den senaste tekniken hjälper vi små till stora företag med svarstjänst - växeltjänster samt kundtjänst. Med vår rutin och kompetens ser vi till att våra kunder får bästa möjliga hantering av telefonsamtalen. Våra kunder representerar allt från börsnoterade företag, till en mängd små och medelstora företag i de flesta branscher.
Våra kunder är spridda över hela Sverige med en koncentration till storstäderna främst Stockholm.
Vi arbetar ej med utgående samtal som sälj - telemarketing etc.
AnswerOnline Sverige AB startades 1994. Vi är i dag 11 anställda med kontor på Fiskaregatan 46 i Kalmar - Högsta kreditvärdighet AAA. Vi är Medlemmar i Almega Tjänsteföretagen samt avtal med Unionen
För mer information om våra tjänster, besök oss på
www.answeronline.seAnställningsform
Kundkommunikatör/telefonist AnswerOnline
Vi har behov av en person med en tjänstgöringsgrad på minst 20% samt som ytterligare resurs vid toppar samt sjukdom ledighet etc som är utöver 20%. Anställningen kan leda till varaktigt arbete.
Arbetstid
Man skall kunna arbeta under våra öppettider vardagar
07-00 - 19-00 Tillträde: under september
Publiceringsdatum2015-09-08ErsättningFast lön enligt Kollektivavtal.
Dina arbetsuppgifterSom kundkommunikatör arbetar du uteslutande med datorn som hjälpmedel. Du svarar på inkommande samtal åt företag i de flesta branscher enligt våra kunders önskemål. Det kan vara allt från en växeltjänst där samtal skall kopplas till anknytningar inom företaget eller lämna information, samt hantera ordermottagning etc.
Ett flertal av våra kunder arbetar med utlandet så ett krav är att du skall kunna tala samt förstå engelska.
KvalifikationerBehärska svenska språket i tal och skrift. Kan hantera stressade situationer.
PC vana med mycket god tangentbordsteknik.
Erfarenhet av kundservice från Contactcenter eller Callcenter verksamhet är meriterande men inget krav.
Utbildningsbakgrund:
Fullgjord gymnasieutbildning med lägsta betyg Godkänd i svenska språket Goda kunskaper i engelska språket. Ytterligare språkkunskaper är meriterande
Dina personliga egenskaperÄrlig. Ansvarskännande. Serviceinriktad. Stresstålig. God simultankapacitet. God uppfattningsförmåga.
Hög arbetsnärvaro. God samarbetsförmåga. Hög social kompetens.
Hur ansöker jag?
Ansökan består av 2 steg.
1. Ringa AnswerOnlines automatiska röstbrevlåda och lämna information enligt instruktion.
2. Skriftlig ansökan som skickas via e-post alt post.
FÖR ATT ANSÖKAN SKALL VARA KOMPLETT KRÄVS BÅDA STEGEN
Tid: Ansökan AnswerOnline tillhanda senast
måndagen den 14 september
Ansökan Steg 1 av 2
Ring AnswerOnline automatiska röstbrevlåda på
telefon 0480-404 797
Vi vill att du talar in ditt namn och din adress samt vilket telefonnummer du ringer ifrån samt mycket kortfattat beskriva varför du vill jobba som kundkommunikatör.
Inspelningen avbryts när du bryter samtalet.
Ansökan Steg 2 av 2
ansökan skickas till e-post:
mikael@answeronline.seAlternativt via post
AnswerOnline Sverige AB
Att: Rekrytering
Box 289
391 23 Kalmar
KontorsadressFISKAREGATAN 46
KALMAR
FöretagAnswerOnline Sverige AB
Mer information på
http://www.answeronline.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
Minst 20% samt vid toppar samt sjukdom / ledighet etc tillkommer
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
mikael@answeronline.seFöretagAnswerOnline Sverige AB
AdressAnswerOnline Sverige AB
Box 289
39123 KALMAR
KontorsadressFiskaregatan 46
Kalmar
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0480-404000
Jobbnummer 2422902
Observera att sista ansökningsdag har passerat.