Kundansvarig för Marktjänstbolag på Stockholm Arlanda Airport

Swedavia AB / Marknadsföringsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedavia AB i Sigtuna, Upplands Väsby, Stockholm, Norrköping, Gotland eller i hela Sverige

Vill du arbeta med att driva och utveckla den flygoperativa processen på en arbetsplats som präglas av flygpuls och internationell atmosfär? Operativ Drift Stockholm Airports övergripande uppdrag är att säkerställa smidiga och förutsägbara flöden, leverans till kund och en fungerande helhet på Stockholm Arlanda Airport. Här blir du en del av enheten Processledningen, som har i uppdrag att bidra till effektiv processutveckling tillsammans med våra externa parter.

Publiceringsdatum
2022-07-26

Arbetsuppgifter
Som Kundansvarig mot marktjänstbolagen har du god kunskap om deras verksamhet och avtal och representerar marktjänstbolagen internt på Swedavia. Kundansvarig har god kännedom om Swedavias pågående och kommande aktiviteter som påverkar driften på flygplatsen och säkerställer att rätt information delas på rätt sätt. Du kommer vara länken mellan marktjänstbolagen och Swedavia där du ansvarar för informationsspridning, förmedling och uppföljning av frågeställningar.
Du kommer driva och koordinera aktiviteter så att de följs upp både inom Swedavia och med kunder, samarbetspartners och myndigheter inom verksamhetsprocesserna. Du för dialogen mellan Swedavia och marktjänstbolagen, inklusive tankningsbolagen. I befattningen ingår även att ansvara för att leda och genomföra uppdraget i enlighet med framtagen produktionsplan, enligt fastställda processer och leveransmål. Du kommer även ansvara för olika forum som drivs tillsammans med marktjänstbolagen.

Profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha eftergymnasial utbildning inom teknik eller Customer service management, alternativt lång erfarenhet av Customer Contact eller inom Aviation. Du har erfarenhet av att arbeta med kundrelationer och med framtagande av relevanta mätetal för att följa upp leveranser. Vi ser även att du har erfarenhet av att bygga upp en samarbetsorganisation med flera externa parter. Vidare har du goda kunskaper inom Office-paketet samt god förståelse för analys av data. Du har även god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt - årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.
Hos oss kommer du att få arbeta i ett team av verksamhetsprocessägare och operations Customer Contact Avation. Teamet jobbar med utveckling av våra verksamhetsprocesser i nära samarbete med våra leverantörer och partner, där din roll är central. Inom Swedavia arbetar vi enligt flexibel arbetsplats vilket innebär distansarbete och anpassade arbetsplatser på kontoret.
På vår hemsida: swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Anställning och kontakt
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträdesdatum: Efter överenskommelse
Placeringsort: Stockholm Arlanda
Kontaktuppgifter: Mathias Agocs, Chef Process Management, mathias.agocs@swedavia.se
För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar. Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html
I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Välkommen med din ansökan senast 4 september!

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Swedavia AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "197282".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedavia AB (org.nr 556797-0818)

Jobbnummer
6843260

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedavia AB: