Kredithandläggare till ledande bolag inom logistik

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2024-12-05


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-12-05

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
Företaget är marknadsledande inom logistikbranschen och har sin verksamhet i Solna. Vid intervju får du veta mer om denna spännande arbetsplats.

Dina arbetsuppgifter
Som kredithandläggare kommer du att arbeta i en bred och varierande roll som inkluderar såväl hantering av kundärenden som administration av kundmasterdata. Du arbetar nära externa företagskunder samt interna funktioner som sälj, controlling och kundservice.

Urval av arbetsuppgifter:
• Hantering av kundärenden via telefon, mejl och post
• Inkassoärenden
• Avstämning av utbetalningar och utredning av oplacerade betalningar
• Kreditbedömningar och beräkning av säkerheter såsom depositionsbelopp
• Hantering av bolagsändringar, konkurser, rekonstruktioner och depositioner
• Registrering och uppdatering av kundmasterdata för B2B-kunder
• Hantering av inkommande kredit- och kundnummeransökningar
• Löpande underhåll av kunduppgifter, t.ex. adressändringar och distributionsvägar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Arbetslivserfarenhet i en liknande roll, exempelvis som kredithandläggare, ekonomiassistent inom kundreskontra eller inkassohandläggare
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• God dator-och systemvana, i bland annat Excel

Som person bidrar du med din positiva energi och du ser värdet i att bygga relationer både internt och externt. Du har en förmåga att snabbt förstå uppkomna problem och med ditt engagemang och driv tar du dig an dina arbetsuppgifter. Vi söker dig brinner för kundservice och också som är noggrann, analytisk och strukturerad som person. Du är en lagspelare i grunden som drivs av att samarbeta med likasinnade kollegor. Du är flexibel i ditt arbetssätt och räds inte av att arbeta i ett företag som ständigt förändras och utvecklas.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
9047491


Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: