Kredithandläggare till Canon

Hero AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vill du arbeta i ett företag med en stark "vi" känsla, där teamarbete är en viktig del och där medarbetarna är stolta över att arbeta? Sök tjänsten redan i dag!

Publiceringsdatum
2016-01-28

Företaget
Nu söker vi för vår kund Canons räkning en kredithandläggare för ett föräldravikariat. Canon Svenska AB marknadsför och säljer Canons branschledande produkter och lösningar på den svenska marknaden. Försäljningen av företagsprodukter och tjänster sker dels via direktförsäljning samt genom franchisingkedjan Canon Business Center och övriga fristående återförsäljare. Företaget marknadsför och säljer också konsumentprodukter inom bildhantering genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska har 400 anställda och omsätter ca 2 miljarder kronor. Canon Svenska är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc. som omsätter 280 miljarder och har 197 000 anställda - varav 17 000 i Europa. Canon är ett av världens mest forskningsintensiva företag och under 2013 lämnades 3825 patent in. Canons filosofi, Kyosei, innebär att arbeta tillsammans för allas bästa. En del av detta är Canons miljöarbete som syftar både till att minska den egna miljöpåverkan och att hjälpa kunderna minska sin miljöpåverkan genom rätt val av produkter. Mer information om Canon finns på www.canon.se

Om tjänsten
Som kredithandläggare på Canon så kommer du att tillhöra ett härligt team på 7 personer. I aktuell roll så kommer du att få arbeta brett inom många moment. I ett nära samarbete med Canons säljare så kommer du bl.a. att bedöma inkommande kreditansökningar, du kommer att fatta kreditbeslut samt följa upp tidigare krediter. I rollen så ingår även krav- och påminnelsehantering, inkassoärenden, amorteringsplaner samt en daglig kontakt med kunder via telefon och mail gällande uppföljningar av förfallna fakturor m.m. Utöver detta så ingår det även i det dagliga arbetet administration av e-fakturering till kunder.

Möjligheter:
Nu har du möjlighet att komma in i ett företag som arbetar strukturerat med Performance Management, dvs. mål och kompetenser för att stimulera utveckling. För rätt person finns även en möjlighet till förlängning efter vikariatet.

Kvalifikationer
För aktuell roll så har du minst 2 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, gärna från en kreditavdelning, kundreskontra eller inkassobyrå. Du trivs i en roll med många kontaktytor och med flera olika arbetsmoment i stundtals högt tempo. Du har god datavana, hanterar Excel på god nivå och det är meriterande med tidigare erfarenhet från affärssystemet Oracle. För aktuell roll så kommer stor vikt att läggas på dina personliga egenskaper. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt, trivs med att arbeta i team och är prestigelös gällande dina arbetsuppgifter. Som person är du driven och tar gärna egna initiativ samt har en glad och positiv inställning.

Tillträde, omfattning och anställning:
Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund. Tjänsten föreligger under kontorstider, heltid med start omgående och beräknas pågå till sista augusti med goda möjligheter till förlängning.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Hanna Larsson på rekrytering@hero.se .

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid till sista augusti med möjlighet till förlängning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Larsson

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 11763 Stockholm

Jobbnummer
2639314

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: