Koordinator
Skövde kommun, Fastighetsavdelning / Kontorsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Fastighetsavdelning i Skövde Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun växer och fastighetsavdelningen på Sektor service arbetar ständigt för att anpassa verksamheten till förändringarna. Det är ett positivt arbete som handlar om att se möjligheter.
Sektor service ansvarar för utveckling och förvaltning av kommunens egna och förhyrda fastigheter, vi sköter även allmänna gator och parker. Måltidsverksamhet och Skövde VA-verk ingår också i sektorn. Sektor service har ca 500 anställda.
Som koordinator ingår du i fastighetsavdelningens organisation som främst arbetar med kommunens fastigheter men även externt inhyrda bostäder/lokaler. Avdelningen har i dagsläget 19 medarbetare och är uppdelad i enheterna entreprenad, förvaltning och administration.
Publiceringsdatum2016-11-09ArbetsuppgifterVi erbjuder ett spännande och varierande arbete med stort ansvar, där du får möjlighet till individuell utveckling. Tjänsten som koordinator är nyinrättad vilket innebär att du erbjuds möjlighet att själv påverka utformningen och utvecklingen av arbetet.
I rollen som koordinator kommer du att vara Skövde kommuns kreativa nav för att etablera/upprätthålla kundrelationer med externa fastighetsägare avseende bostadslägenheter för kommunens behov. Du kommer att vara ansiktet utåt vilket förutsätter förmågan att på ett professionellt sätt kommunicera och representera kommunen. I tjänsten ingår även att ansvara för samordning, administration, kontakter, kontraktsskrivning och lägenhetsanpassningar gentemot såväl externa kunder som övriga sektorer internt.
Du kommer även att ansvara för utvecklingen av vårt digitaliserade fastighetsarkiv där du som koordinator kommer att leda samordningen av tekniska IT-önskemål från projektledare, förvaltare och administratörer.
Som koordinator ingår Du i arbetsgruppen administration som består av 5 personer och leds av en gruppledare. Utifrån ett samarbetsorienterat förhållningssätt värdesätter arbetsgruppen erfarenhets- och idéutbyten, som bland annat lett till ett idag uppskattat arbetsklimat präglat av hög trivsel och kollegialt stöd.
KvalifikationerVi söker dig med relevant utbildning inom fastighetsadministration eller annan för tjänsten lämplig utbildning alternativt branscherfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Du som söker är en kreativ lagspelare med ett engagemang för ditt arbete. Som person är du strukturerad med förmågan att arbeta med flera arbetsprocesser parallellt. Rollen förutsätter vidare att du är kommunikativ och service minded.
Vi ser gärna att du har någon form av erfarenhet av hyreslagstiftning.
Vi förutsätter att du har god datorvana.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-01-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-27
Ange följande referens när du ansöker: A625412
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngemar Linusson 0500-49 81 75
FöretagSkövde kommun, Fastighetsavdelning
AdressSkövde kommun, Fastighetsavdelning
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE
KontorsadressFredsgatan 4 SKÖVDE
Jobbnummer 3152486
Observera att sista ansökningsdag har passerat.