Kontorsansvarig/styrelsekoordinator till Brandskyddsföreningen
Brandskyddsföreningens service AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brandskyddsföreningens service AB i Stockholm Drivs du av att samordna, koordinera och ligga steget före i planeringen? Tycker du om att ha varierade arbetsuppgifter och ha mycket kontakt med människor? Då kan jobbet som kontorsansvarig/styrelsekoordinator hos oss vara något för dig, då vår nuvarande går i pension.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kontorsansvarig arbetar du med att skapa ett trivsamt och funktionellt kontor.
• Du är kontaktperson och beställare mot vår hyresvärd samt våra förvaltare och serviceleverantörer.
• Budgeterar och följer upp gemensamma kostnader för kontoret
• Underhåller och uppdaterar vår kontorshandbok
• Underhåller och utvecklar fungerande och effektiva rutiner för bl a avtalsadministration
Som styrelse- och ledningskoordinator arbetar du tillsammans med VD för att bidra till att arbetet i våra styrelser och ledningsgrupp sker på ett effektivt och samordnat sätt. Detta innebär bl a att du:
• Är kontaktperson för styrelseledamöter
• Ansvarar för praktiska arrangemang kring styrelse- och ledningsmöten
• Är portaladministratör i styrelsens administrativa verktyg inklusive att hantera dokument utifrån vår informationssäkerhetsklassning
• Tillsammans med VD sammanställer dokumentation mm i samband med styrelsemöten
• Hanterar övergripande årsplanering av styrelse- samt ledningsmöten mm och vid behov genomföra ombokningar utifrån exempelvis VDs kalender
I rollen stöttar du också HR-chefen med vissa administrativa uppgifter.
Vi sitter i nya fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad och du kommer att rapportera till Ekonomichefen för Brandskyddsföreningen. Anställningen är en tillsvidaretjänst som inleds med provanställning.
Vem är du?
Vi söker dig som:
• Har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Är systemkunnig och van användare av Officepaketet
• Tycker om att vara i händelsernas centrum
• Har en hög social kompetens och hög integritet
• Är självgående och tar egna initiativ
• Har lätt att sätta dig in i nya uppgifter
• Är flexibel, ödmjuk och prestigelös
• Har gymnasieutbildning och det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Vi erbjuder:
• Arbete i en dynamisk organisation med ett viktigt uppdrag
• En inkluderande atmosfär
• Marknadsmässiga villkor
• En arbetsgivare med kollektivavtal samt förmåner som ex friskvårdsbidrag
Har du frågor är du välkommen att kontakta Carl Mörch, Ekonomichef:
carl.morch@brandskyddsforeningen.seSkicka din ansökan senast 18 maj 2022
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-05-04ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBrandskyddsföreningens Service AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Brandskyddsföreningens Service AB (org.nr 556114-9617),
http://www.brandskyddsforeningen.se Arbetsplats Brandskyddsföreningen
Kontakt Carl Mörch
carl.morch@brandskyddsforeningen.se 073-6547414 Jobbnummer 6605062
Observera att sista ansökningsdag har passerat.