Kontorsadministratör/ekonomiassistent - Ludvig & Co Ängelholm

Ludvig & Co AB / Ekonomiassistentjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvig & Co AB i Ängelholm, Båstad, Laholm, Halmstad, Eslöv eller i hela Sverige

Vill du vara med och göra skillnad? För oss på Ludvig & Co (fd. LRF Konsult) är det viktigaste uppdraget att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Vi möjliggör trygghet och växtkraft för människor, samhälle och företagande.

Just nu söker vi efter dig som vill arbeta i en delad roll som ekonomiassistent och kontorsadministratör hos oss. Rollen innebär löpande bokföring, att ta emot och serva våra kunder likväl som att administrera beställningar, faktureringar mm åt kontoret, alltid med ett välkomnande leende och med ett proaktivt förhållningssätt.

Därför kommer du trivas hos oss

Kontorschef Jeanette Ström berättar:

På kontoret i Ängelholm blir du en del av ett team på 40 medarbetare. Som grupp värdesätter vi samarbete och öppenhet där vi har "högt i tak" och tillsammans strävar vi efter ett proaktivt arbetssätt med mycket engagemang i det vi gör. Som chef drivs jag av att se såväl kundrelationer som medarbetare växa och jag förväntar mig delaktighet och eget ansvarstagande av mina medarbetare.

Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande från en enskild frisörsalong eller byggfirma till större lantbruksföretag. Vi är på en spännande utvecklingsresa och söker dig som har ett stort intresse för tillväxt och digitalisering. Bland dina kollegor finns specialister inom både juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. En bred kompetensbas!

För att skapa framgångsrika företagare är det viktigt för oss att vara genuina och professionella i kundmötet och att vi arbetar med ett stort engagemang för det vi gör. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare - och det tänker vi fortsätta vara.

Publiceringsdatum
2021-11-12

Om tjänsten
Som kontorsadministratör/ekonomiassistent på kontoret i Ängelholm så blir du ansiktet utåt mot kunder och leverantörer. Detta är en representativ roll då du är den första som besökare träffar eller talar med per telefon och mail, därför är det viktigt att du gillar människor och att serva dem.

Du blir även navet i kontorsverksamheten på så sätt att du ansvarar för att kontorets gemensamma funktioner löper på, administrerar olika typer av beställningar samt samordnar aktiviteter mm. Utöver detta arbetar du även med kundernas löpande redovisning som tex innebär att se till att kundens underlag är komplett och digitalt levererade, att samarbeta i teamet så att vi hanterar den löpande redovisningen effektivt med kvalitet. Har du vana av att arbeta med bokslut och deklaration både för enskilda firmor och aktiebolag finns möjlighet att även arbeta med de delarna.

Som person är det viktigt att du gillar högt tempo och drivs av att själv ta ansvar för dina arbetsdagar, utveckling av verksamheten och din roll. Du är även duktig på att se vad som allmänt behöver göras på kontoret och ser till att konferensrum, kök och allmänna kontorsytor ser presentabla ut. Du behöver ha en god strukturell förmåga då du kommer ha många parallella arbetsuppgifter.

För att lyckas behöver du

• Ett stort engagemang för kunder & kollegor
• Vara välstrukturerad
• Känna ett stort yrkesmässigt engagemang
• Vara stresstålig
• Gilla att ha många projekt pågående samtidigt
• Behärska löpande bokföring
• Ha en utbildning inom ekonomi
• Ha ett digitalt arbetssätt

Meriterande är

• Erfarenhet som redovisningskonsult eller liknande
• Erfarenhet från reception/servicemottagning
• Erfarenhet från administrativ tjänst
• Tidigare upprättande av deklarationer, bokslut mm
• Erfarenhet av molnbaserade redovisningslösningar
• Faktureringsvana

Vi hoppas att du sporras av att kunna påverka och driva förändringar när vi bygger kontor i framkant! Tjänsten är på mellan 75-100% beroende på önskemål från sökande och förlagd enligt schema. Normalt 8:00-17:00 mån-fre, vid lägre tjänstgöringsgrad än 100% kommer det vara styrt vilka dagar du kan vara ledig, då det behöver samordnas med befintlig personals schema.

Låter det här som du?

Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du någon fråga om tjänsten så tveka inte att kontakta kontorschef Jeanette Ström på 0431-418101 alternativt på jeanette.strom@ludvig.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Då intervjuer kommer hållas löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi undanber vänligen men bestämt att bli uppringda av rekryterings- och bemanningsföretag för denna tjänst.

Sökord: Redovisningskonsult, redovisning, junior redovisningskonsult, redovisningsekonom, accountant, junior accountant, accountant specialist, agronom, associate, assurance, auktoriserad redovisningskonsult, civilekonom, ekonom, ekonom jobb, ekonomi jobb, ekonomijobb, ekonomer, ekonomikonsult, financial accountant, konsult, revisor, junior accountant, junior redovisningsekonom, kontorsassistent, ekonomiassistent, receptionist, administratör, kontorsadministratör

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ludvig & Co AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ludvig & Co AB (org.nr 559136-6140), https://www.ludvig.se

Arbetsplats
Ludvig & Co

Jobbnummer
6115181

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvig & Co AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvig & Co AB: