Kontaktcenter Stockholm söker kundservicemedarbetare

Stockholms kommun / Kundservicejobb / Stockholm
2024-07-31


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Välkommen till oss

Kontaktcenter Stockholm finns till för stadens medborgare.

Vi vill med god kvalitet underlätta för stockholmarna genom att ge samhällsbärande information och vägledning på ett smidigt sätt.

Du får hos oss möjlighet att hjälpa till och göra samhällsnytta genom att svara på sociala frågor, skolfrågor och samhällsbyggnadsfrågor. Du kommer få en bred och gedigen kunskap, kontinuerligt lära nytt och stora möjligheter att utvecklas.

Nu söker vi kundservicemedarbetare som tillsammans med oss vill arbeta för stockholmarnas bästa.

Tjänsterna är både vikariat och tillsvidaretjänst.

Vanliga frågor/synpunkter från stadens invånare och kunder:

Hur ansöker jag om hemtjänst?
Hur gör jag om jag vill flytta till äldreboende i Stockholms stad, men bor i en annan kommun?
Vad finns det för boendeformer enligt LSS och SoL?
Vad gör jag om jag inte kan logga in på e-tjänsten för mitt barn?
När får jag en förskoleplats?
Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en gedigen introduktion med lärarledda och webbaserade utbildningar samt samtalscoaching för att du ska känna dig trygg i din roll. Vi har flexibelt arbetssätt och sitter i nyrenoverade fräscha lokaler bredvid Globens t-bana. Vi har friskvårdbidrag, sommararbetstid och möjlighet till semesterväxling. Läs gärna mer förmåner som medarbetare i Stockholms stad här.

Din roll

Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du har en viktig roll i att vara ett tillgängligt stöd för stockholmarna. I denna tjänst är du expert på kundservice och på välavvägda samtal.

Det är viktigt att du ger korrekt information och vägledning till stockholmarna. Under ett samtal kan du behöva växla mellan olika verksamhetssystem, hantera flera separata frågeställningar och/eller behöva anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggningen och inflöde i köer. Vid detaljerade sakfrågor stöttar våra sakkunniga specialister dig.

Du och dina kollegor är schemalagda dagtid på vardagar med bestämda tider för att svara i telefon, ha möten och raster. I tjänsten ingår även att arbeta i ett flertal system parallellt. Systemen du kommer att arbeta mycket i är ärendehanteringssystemet Artvise, telefonisystemet Telia Ace samt stadens olika verksamhetssystem exempelvis Lex, Agresso, BER, Paraplyet och schemaläggningssystemet Calabrio.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

aktuell erfarenhet av arbete inom kundservice över telefon
goda IT-kunskaper med vana av att söka information via webb, stödsystem och att arbeta med ärendehanteringssystem
erfarenhet av att arbeta i en miljö med högt inflöde av telefonsamtal och fokus på effektiv prioritering av arbetsuppgifter
erfarenhet av att tolka samt analysera skriftlig information på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:

arbetat på en större kundserviceavdelning med stora ärendeflöden och uppföljning av KPI: er
erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundservice, servicedesk eller bank och försäkring
eftergymnasial utbildning.

Vi söker dig som har en mycket god kommunikationsförmåga. För att lyckas i rollen behöver du trivas med att jobba i en minutkritisk verksamhet som är schemalagd och du förstår vikten av punktlighet. Vi söker dig som agerar professionellt i din kontakt med invånare, kunder och kollegor. Du är lugn, stabil och har förmågan att identifiera invånares behov. Du är självgående och trygg i din egen kompetens och tar ansvar för ditt arbete. Vidare är du serviceinriktad genom att ge ett gott bemötande och korrekt information.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan kompetenser, personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.

Publiceringsdatum
2024-07-31

Övrig information
Vi söker både vikariat och tillsvidare

I denna rekrytering kan urvalstester komma att användas

Din ansökan - Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/3821".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Kontakt
Andreas Broman, Enhetschef
andreas.broman@extern.stockholm.se

Jobbnummer
8817703


Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: