Konsultuppdrag: Processledare - Utlandsavräkning, Sundbyberg
Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
2019-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Konsultuppdrag: Processledare - Utlandsavräkning, Sundbyberg" (publicerad 2019-11-19) ⬅️
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Sundbyberg
• Varaktighet: 01 jan 2020 - 28 feb 2021
• Ansök senast: 21 nov 2019
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skallkraven för att vi öht. ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Enheten Avräkning inom Elmarknadsavdelningen, är central för flera av de grundläggande processerna på den svenska elmarknaden, och ansvarar bland annat för balansavräkning och framtagning av fakturaunderlag för balanstjänst, stamnät och Ediel. Enheten ansvarar också för energimätningen på stamnätet, statistik samt viss verksamhetsutveckling för bl.a. avräkningsprocesser och Ediel.
Uppdragsbeskrivning
Kundens nuvarande processledare för utlandsavräkning kommer att vara föräldraledig under 2020 och de söker nu en konsult som har förmåga att anamma rollen som processledare under den perioden. Den här rollen är central på enheten och en viktig pusselbit i det löpande arbetet. Uppdraget kommer att utföras som ett resurskonsultuppdrag i syfte att ge förstärkning till kunden.
Publiceringsdatum2019-11-15Dina arbetsuppgifterMer konkret innebär detta att du:
• ansvarar för att utlandsavräkningen genomförs enligt avtal och rutin samt att processen anpassas efter kommande förändringar i omvärlden
• samarbetar och koordinerar med övriga processledare på enheten
• säkerställer att rutiner finns dokumenterade och fungerar på ett effektivt sätt
• omvärldsbevakar och identifierar kommande behov
• genomför förbättringar som implementeras genom kravställning på systemstöd
• löpande koordinerar med övriga stamnätsoperatörer i våra grannländer varför god kunskap i engelska är nödvändigt
Andra arbetsuppgifter kan vara utredningar, ekonomisk analys, felsökning, effektivisering av processer samt ekonomisk uppföljning.
Du förväntas snabbt ta till dig ny information och själv leda arbetet inom din process. Du kommer också att fungera som bollplank för dina kollegor.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult kan komma att krävas med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten). Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 10 till 15 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från kunden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
Utbildningsbakgrund• Akademisk examen inom teknik eller ekonomi alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt (kunden kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat)
Kompetens och Erfarenhet
• God svenska och engelska i tal och skrift
• Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet
• Kännedom om elmarknadens processer
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Kännedom från avräkning på t.ex. balansansvarig, nätbolag eller systemleverantör
• Kunskap och kännedom om Generisplattformen (Avräkning)
• Avancerad användare av Excel
• Kännedom av ekonomisk uppföljning
Önskemål om personliga egenskaper:
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
• Förmåga att arbeta i grupp
Beskrivning av nivå 2:
Har utbildning inom aktuellt område, viss svårighetsgrad. 2-5 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknade uppdrag inom aktuellt område. Kräver viss arbetsledning. Kan självständigt utföra avgränsade arbetsuppgifter.
______________________
Hur du vinner uppdraget
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Rekryteringsföretag och Konsultmäklare med fokus på ingenjörer och teknologer inom Energi, Samhällsbyggnad och IT.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 12+ månader
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 4958595
Observera att sista ansökningsdag har passerat.