Konsulter med erfarenhet av Corporate Actions / Emissionshanteri

Capega AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Capega söker nu ett flertal konsulter till vår kund i centrala Stockholm. Du behöver ha tidigare administrativ erfarenhet inom emissionshantering av olika typer av bolagshändelser och av avveckling/settlement av värdepappersaffärer.

Vår kund erbjuder dig ett utvecklande och omväxlande arbete, i en miljö präglad av de bästa och mest erfarna experterna och specialisterna. Ett nära samarbete med Investment Banking teamet med stor möjlighet till utveckling inom vår kund. Här får du möjligheten till stort ansvarstagande och att genom egna insatser kunna påverka resultat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Administration kring Företrädesemissioner, IPO's, Split/Omvänd split, Inlösen, Uppköp mm
• Avveckling av affärer i samband med transaktioner där banken agerar emissionsinstitut.
• Interna kontakter med Investment Banking och externa kontakter med aktieägare, banker, jurister och fondkommissionärer.

Publiceringsdatum
2022-02-07

Bakgrund
• God förståelse för de finansiella marknaderna och värdepappershandel med erfarenhet från bank/finans.
• Erfarenhet av clearing och settlement.
• God kommunikationsförmåga, muntligen och skriftligen, på engelska och svenska.
• Serviceinriktad och tycker att det är roligt med utmanande arbetsuppgifter.
• Erfarenhet av depåsystemet AbaSec samt Euroclear/VPC är meriterande.
• Erfarenhet av Excel är meriterande, likaså övriga Officeverktyg.

Dina personliga egenskaper
• Noggrann och ansvarstagande
• Stor samarbetsförmåga
• Utpräglad problemlösningsförmåga
• Stark drivkraft
• Självgående och initiativrik

Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega

Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller www.capega.se (http://www.capega.se/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Capega AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Robert Persson
robert.persson@capega.se
073-158 57 69

Jobbnummer
6319448

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: