Konsult arbetslivsinriktad rehabilitering Södertälje
Arbetslivsresurs / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetslivsresurs i Södertälje,
Stockholm,
Solna,
Nyköping,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Om tjänsten
Vi söker fler konsulter till kontoret i Södertälje. Har du kompetens och erfarenhet av att arbeta med arbetslivsinriktad rehabilitering är du välkommen till oss. Uppdragen du kommer att arbeta i är främst i våra olika tjänster gentemot Arbetsförmedlingen. Dina arbetsuppgifter består av att stödja/coacha och genomföra insatser som syftar till att deltagarna ska komma närmare arbetsmarknaden. Du arbetar både självständigt och tillsammans med övriga kollegor. I uppdraget ingår även utredning, planering och dokumentation. I rollen som konsult hos oss kan du även komma att arbeta med andra uppdrag som ingår i Arenakoncernens utbud av tjänster.
Att få individer i arbete eller utbildning är huvudsyftet med många av våra insatser. "Ett fungerande arbetsliv är nyckeln till ett fungerande samhälle"
Din profil
Det är ett krav att du har:
• högskoleutbildning om minst 120/180 poäng.
Vi ser gärna dig som är beteendevetare, studie- och yrkesvägledare, arbetsterapeut, personalvetare, arbetslivpsykolog eller socionom.
• minst 2 års erfarenhet av att handleda personer med funktionsnedsättning och/eller ohälsa
• erfarenhet av anskaffande av arbetsprövningsplatser och uppföljning av insatserna
• god kännedom om den lokala arbetsmarknaden och ett brett nätverk
Vår målsättning är att spegla mångfalden i samhället och vi ser gärna sökande med olika erfarenheter, språk och bakgrund.
Du har också:
• vana vid och intresse för att arbeta med både individer och grupper
• ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt
• god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
• det är meriterande om du är flerspråkig
• god administrativ förmåga och datavana
Du är
• prestigelös och har lätt för att samarbeta
• van att arbeta konsultativt
• resultatorienterad och kvalitetsmedveten
• har ett naturligt driv och trivs med att arbeta enligt en fast struktur
Vi erbjuder
ett uppdrag med variation i dina arbetsuppgifter
• personlig och yrkesmässig utveckling
• samarbete med engagerade kollegor
• ett uppdrag med frihet under ansvar
• ett arbete med många kontakter både internt och externt
• hos oss är du en uppskattad kollega
Om verksamheten
Arbetslivsresurs ingår i Arenakoncernen. I koncernen ingår bolagen Arbetslivsresurs, Arena Personal, Impact och World Class som tillsammans erbjuder långsiktiga och hållbara lösningar för organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & rekrytering, Hälsa & rehabilitering samt Karriär & omställning.
Vi finns heltäckande runt om i landet och bolagen sitter tillsammans i våra lokaler. Vi har gemensamma värderingar inom alla bolagen kring engagemang och professionalitet som ger en bra grund för samarbete.
Inom Arenakoncernen tror vi starkt på mottot att ett fungerande arbetsliv är nyckeln till ett fungerande samhälle. Alla våra medarbetare gör skillnad varje dag genom att skapa förutsättningar för att just detta skall uppfyllas. Våra insatser gör skillnad.
Ansökan
Vi ser fram emot fram emot din ansökan snarast, då intervjuer och tillsättning görs löpande. Senaste ansökningsdag är dock 13 mars. Vi kan inte ta emot ansökan på mail. För mer information om tjänsten, ring gärna regionchef Anne Damberg 070-979 62 20 eller rekryteringskonsult Ulla Mogard 070-557 37 55.
Varmt välkommen med din ansökan
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-02-20ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-20
Ange följande referens när du ansöker: 4298
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlla Mogard 0705-573755
FöretagArbetslivsresurs
AdressArbetslivsresurs
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7
Jobbnummer 3330813
Observera att sista ansökningsdag har passerat.