Konsthallsansvarig
Arvika kommun, Kommunledningsstaben / Kulturjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kulturjobb i Arvika,
Eda,
Sunne,
Årjäng,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arvika kommun, Kommunledningsstaben i Arvika Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?
Publiceringsdatum2021-11-08BeskrivningEn stark kultur- och fritidsverksamhet bidrar till god livskvalitet och är viktig för utvecklingen av stimulerande livsmiljöer.
Verksamheten är en viktig grund i ett gott samhälle där människor mår bra till både kropp och själ. Kultur- och fritidsenheten består av simhall, idrottsanläggningar, ansvar för kommunala badplatser och motionsspår, bibliotek, konsthall, kulturhuset Ritz, lokalbokning, föreningsbidrag och består av ca 35 medarbetare. Arvika konsthall är en del av Kultur och fritid och ansvarar tillsammans med Arvika konstförening för ett varierat utbud av konstutställningar och programverksamhet i konsthallen. Verksamheten är en resurs för Arvikas kulturliv och ska bidra till konstupplevelser för invånare i kommunen och tillresta.
Dina arbetsuppgifterSom konsthallsansvarig kommer du att ansvara för kommunens konsthall. Du kommer tillsammans med konstföreningen att arbeta med planering, utställningsarbete som hängning och nedtagning samt öppethållande. I samband med utställning har du ett nära samarbete med konstnären. Du ansvar även för publik- och pedagogisk verksamhet, med bland annat visningar, programverksamhet och vernissager. Dagligen möter du besökare i konsthallen och har kontakt med föreningar, andra kommunala verksamheter och organisationer.
I tjänsten ingår administration, kommunikation, marknadsföring och liknande arbetsuppgifter som är kopplade till verksamheten. Arbete med kommunens digitala konstregister ingår i tjänsten.
Kvälls- och helgtjänstgöring förekommer.
KvalifikationerVi ser att du har en högskoleutbildning i konst- eller kulturvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten. Erfarenhet och kunskap i att arbeta med marknadsförningsmaterial och bilder i Creative Suite (Photoshop och Indesign). Du har en god kännedom om samtidskonst.
Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift, med goda kunskaper i svenska språket.
Som konsthallsansvarig är det viktigt att du kan arbeta självständigt, då du ansvarar för den dagliga verksamheten i konsthallen. I med att du arbetar mycket på egen hand och verksamheten både är en del av kommunen och en konstförening, så behöver du kunna sätta dina ansvarsområden i det större sammanhang. Du kommer behöva prioritera och göra avvägningar gentemot konsthallens uppdrag och mål. I mötet med våra besökare och konstnärer skapar du goda och hållbara kontakter. Du vet hur du ska gå tillväga för att bygga ett mångfacetterat nätverk, som sedan blir grunden för framtida utställningar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för tjänsten.
B-körkort krävs för tjänsten.
Övrig informationArvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Varaktighet, arbetstid
75 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArvika kommun, Kommunledningsstaben
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/124".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Arvika kommun (org.nr 212000-1892)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Arvika kommun, Kommunledningsstaben
Kontakt Eriqa Lindsten
0570-818 30 Jobbnummer 6101494
Observera att sista ansökningsdag har passerat.