Konica Minolta söker en distriktssäljare!

I Need U Need AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos I Need U Need AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Konica Minolta Business Solutions Sweden AB ägs av Konica Minolta Holdings, Inc. i Japan, ett världs-omfattande företag med 90 miljarder kronor i omsättning och drygt 33 000 anställda. Vi har huvudkontor i Solna, avdelningskontor i Göteborg, Malmö och Helsingborg. I övriga landet samarbetar vi med ett 70-tal återförsäljare. Tillsammans marknadsför vi Konica Minoltas sortiment av multifunktionsprodukter, digitala kopiatorer, telefax, skrivare och skannrar. Konica Minolta har funnits på den svenska marknaden sedan 1978. Vi är ca 120 anställda och omsätter ca 360 miljoner kronor.
Som ledande aktör inom integrerade IT-nätverkslösningar står vi för mer än ?bara dokumenthantering? genom att skapa unika kundanpassade lösningar. Ett viktigt led i detta är att verka som en samarbetspartner där vi tillsammans med kunderna utvecklar informationslösningar där IT-samordning, tilläggstjänster, hårdvara och mjukvara är den helhet som ger morgondagens lösning.
Konica Minolta Business Solutions är framgångsrika inom den digitala produktionen, där vi nu söker ytterligare en distriktssäljare till vårt huvudkontor i Solna. Som säljare kommer du att arbeta inom Stor-Stockholm på ett eget affärsdistrikt mot den privata B2B-marknaden.
I arbetsuppgifterna ingår bl a:
• Driva hela säljprocessen från samtal till långsiktig kundvård
• Kontinuerlig affärsutveckling av nya och befintliga kunder
• Representera företaget på ett affärsmässigt och professionellt sätt
• Delta i gemensamma försäljningsaktiviteter
• Planera, sätta mål, rapportera och följa upp installationer, projekt m.m.
• Kontinuerlig utbildning mot befintliga och nya kunder
• Förbättra och vidareutveckla interna arbetssätt samt processer

Publiceringsdatum
2010-11-09

Profil
• Minst 3 års erfarenhet som säljare med dokumenterat goda resultat inom B2B
• Förhandlingsvana
• Bekväm med att arbeta mot ledande befattningar såsom VD, ekonomichef etc.
• Rätt attityd, motivation, driv och ett brinnande intresse för affärer!
• Viktiga egenskaper är också god självkänsla, framgångstro, resultatorienterad samt en stark uthållighet.
• Grundläggande IT-kunskaper
• Grundläggande kunskaper i engelska
• Körkort och tillgång till egen bil under 6 månader
Tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittar rätt person.
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget iNEED. Skicka in din ansökan till catrin.idre@ineed.se . Vid frågor är du välkommen att kontakta Catrin Idre på telefon 08-522 377 13.

Körkortskrav
B
Tillgång till egen bil

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön + rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-08
Ansökan kan skickas till e-postadress: catrin.idre@ineed.se

Företag
I NEED U NEED AB

Adress
I NEED U NEED AB
Holländargatan 20
11160 Stockholm

Kontorsadress
Holländargatan 20
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-52237710

Jobbnummer
772865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från I Need U Need AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos I Need U Need AB: