Koncernredovisningsekonom till fastighetsbolag
SJR in Scandinavia AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR in Scandinavia AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Vill du arbeta som koncernredovisningsekonom och skatteexpert på ett välkänt fastighetsbolag? Vill du bli en del av ett positivt team där vi hjälps åt och tar hand om varandra? Vill du vara konsult under tiden vi rekryterar - varmt välkommen med din ansökan.
Din arbetsplats ligger centralt i Stockholm och är en attraktiv arbetsgivare inom fastighetsbranschen. Du rapporterar till Ekonomichefen och har ett nära samarbete med Koncernredovisningsansvarig.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter
• Optimera koncernens skattehantering i enlighet med av styrelsen fastslagen skattepolicy.
• Ansvara för rapportering av redovisad skatt till ledningsgrupp, styrelse och i koncernens externa rapportering i enlighet med IFRS
• Upprättande av kvartalsanalys av aktuell och uppskjuten skatt
• Utveckla skatteanalysen i utfall och prognos
• Bevaka skattefrågor vid bolags- och fastighetstransaktioner
• Vid behov hålla internutbildningar i moms- och skattefrågor.
• Ha samordningsansvar avseende momsfrågor, vara kontaktperson internt mot förvaltning och externt mot skatte- och momskonsulter
Publiceringsdatum2020-10-26ProfilVi söker dig med en akademisk examen inom ekonomi och minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har skattekompetens inom inkomstskatt och moms likväl som koncernredovisningskompetens och kunskap om olika regelverk så som RFR2 och IFRS.
Du har en god numerisk analytisk förmåga, ser ekonomiska sammanhang och har lätt att dra affärsmässiga slutsatser. Du har en stark social förmåga, arbetar effektivt och kan driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt mot uppsatta mål. Du planerar och genomför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt i rätt tid med hög kvalitet.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Lite mer information
Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR eller som Interimskonsult via ditt egna bolag. Uppdraget startar omgående eller efter årsskiftet och pågår till mars 2020.. Urvals- och intervjuarbetet kommer att ske löpande. Du söker tjänsten via
www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Emma Hultberg, på telefonnummer: 076 647 16 41. Jag ser fram emot din ansökan - varmt välkommen!
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Titel: Koncernredovisningsekonom
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSjr In Scandinavia AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sjr In Scandinavia AB (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Jobbnummer 5422060
Observera att sista ansökningsdag har passerat.