Koncernkontroller till Kommunledningskontoret
Gävle kommun, Kommunledningskontoret Ekonomiavdelningen / Redovisningsekonomjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gävle kommun, Kommunledningskontoret Ekonomiavdelningen i Gävle Gävles 95 000 invånare bor vid havet, strax norr om Stockholm, där väg, järnväg och hamn möts. Näringslivet är varierat där Gevalia och Mackmyra svensk whisky är några av regionens varumärken. Högskolan i Gävle erbjuder sina 12 000 studenter över 40 utbildningsprogram.
Gävle kommun är regionens största arbetsgivare med 7000 anställda och sex miljarder i omsättning. Verksamheten är bred och omfattar allt från skola, omsorg och kultur till väghållning, miljöfrågor och turism. Vi arbetar utifrån en gemensam värdegrund med bemötande, samarbete och kvalitet i fokus.
Välkommen ombord!
Kommunledningskontoret arbetar direkt under kommunstyrelsen. I uppdraget ingår att samordna arbetet mellan kommunens olika förvaltningar och bolag samt ansvara för det övergripande strategiska utvecklingsarbetet i kommunen.
Tjänsten som koncerncontroller är placerad inom ekonomiavdelningen som är en av Kommunledningskontorets sju avdelningar. Verksamheten omfattar ekonomisk styrning, planering, uppföljning samt inköps- och fastighetsstrategiska frågor. Antalet anställda inom avdelningen är 25 personer.
Publiceringsdatum2012-09-13ArbetsuppgifterSom koncerncontroller arbetar du till stor del med koncernredovisning för Gävle Stadshus AB och den sammanställda redovisningen/koncernredovisningen för Gävle kommunkoncern.
Du arbetar också i budgetprocessen med samordning av Gävle Stadshus AB:s bolag till den årliga kommunplanen. I Gävle Stadshus AB ingår fyra bolag med underkoncerner i tre av dessa bolag. Bolagen är Gävle Energi AB, AB Gavlegårdarna, Gävle Hamn AB och Gavle Fastigheter i Gävle Kommun AB.
Du ansvarar för uppföljning av koncernens bolag genom månadsrapporter, delårsrapporter, årsredovisning och dess integration till den sammanställda rapporteringen och årsredovisningen för Gävle kommun. Du deltar i utvecklingsprojekt i koncernen och du förväntas leda implementeringen av ett nytt koncernkonsolideringssystem inom stadshuskoncernen under 2013.
KvalifikationerArbetet som koncerncontroller kräver att du har akademisk examen inom ekonomi och redovisning. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete i aktiebolag samt breda och djupa kunskaper inom koncernredovisning. Du har vidare goda kunskaper i skattefrågor såväl som erfarenhet av arbete nära företagsledningar och styrelser.
Har du erfarenhet från såväl privat- som offentlig verksamhet ser vi det som meriterande.
Vi vill värna om en hög kvalité i vårt arbete och strävar efter att ge bra stöd till verksamheterna därför söker vi en medarbetare som är konsultativ i sitt förhållningssätt, analytisk, engagerad och med god samarbetsförmåga.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-05
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: KLK 12/16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGermund Jonsson, 026-17 80 72
Anders Larsson, 026-17 80 97
Ingrid Belfrage, 026-17 80 53
Facklig kontaktKarin Jansson, 026-17 80 47,
karin.x.jansson@gavle.seMargareta Söderström, 026 -17 80 67,
margareta.soderstrom@gavle.seFöretagGävle kommun, Kommunledningskontoret Ekonomiavdelningen
AdressGävle kommun, Kommunledningskontoret Ekonomiavdelningen
Stadshuset
80184 Gävle
Jobbnummer 1338857
Observera att sista ansökningsdag har passerat.