Kommunvägledare till Servicecenter/Kommunsupport
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vill du arbeta med att underlätta och göra skillnad i örebroarnas vardag? Och dessutom få arbeta i ett gäng med fantastiska kollegor? Då har du nu möjligheten att söka dig till oss och arbeta som kommunvägledare på Örebro kommuns servicecenter!
Publiceringsdatum2024-10-01Om tjänstenSom kommunvägledare arbetar du med att ge vägledning, svara på frågor och lämna information om kommunens verksamheter till medborgare och/eller anställda inom Örebro kommun. Du arbetar utifrån en helhetssyn med fokus på att ge bästa bemötande och service i varje kontakt. Arbetsdagen är schemalagd och du utför uppdraget via telefon och dator.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• besvara frågor, lämna information om kommunens verksamheter och ge vägledning till medborgare och/eller anställda inom Örebro kommun via telefon och mejl
• guida medborgare i att använda digitala tjänster
• göra bedömningar om ärenden ska hanteras direkt eller föras vidare enligt fastställd rutin
• dokumentera i olika verksamhetssystem
Om arbetsplatsen
Servicecenter har två delar, en extern och en intern. Den externa är medborgarnas ingång till kommunens verksamheter och den interna är Örebro kommuns anställdas ingång till kommunsledningsförvaltningens avdelningar. Vi arbetar på uppdrag av kommunens alla verksamheter. Vi är ca 55 personer som arbetar på Servicecenter och vi tillhör Kommunikationsavdelningen inom Kommunledningsförvaltningen, vars uppdrag är att ge stöd åt nämnder och förvaltningar.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på
www.orebro.se/jobb.KvalifikationerSom kommunvägledare behöver du vara trygg, stabil och kunna skilja på det personliga och professionella. Du är intresserad av att hjälpa andra och är bra på att bemöta olika människor utifrån deras individuella behov och förutsättningar. Du samarbetar bra med andra och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du är ansvarstagande, kan prioritera och vara flexibel. Du har lätt för att ta till dig förändring och har en vilja att bidra till utveckling.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kompetenser• examen från gymnasieutbildning som bedöms relevant för tjänsten
• minst 6 månaders aktuell och relevant erfarenhet av arbete i kundtjänst och/eller support via telefoni och mejl
• dokumenterad erfarenhet av digitala arbetssätt, informationssökning och att använda ett eller flera olika digitala system parallellt. (t.ex. ärendehanteringssystem, fakturasystem, personalsystem, m.m.)
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande:
• erfarenhet av arbete i kontaktcenter eller servicecenter
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
Tjänstens omfattning och tillträdeAnställningsform: tillsvidareanställning och vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde tillsvidaretjänsten: 1 november eller enligt överenskommelse.
vikariat: 1 november eller enligt överenskommelse tom 26 oktober 2025
Antal tjänster: 5
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 15 oktober. Löpande urval och intervjuer.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Örebro kommun (org.nr 212000-1967),
http://www.orebro.se Arbetsplats Örebro Kommun
Kontakt Facklig expedition
Vision, Avdelning 012
019 - 21 11 93 Jobbnummer 8930580
Observera att sista ansökningsdag har passerat.