Kommunvägledare till Kontaktcenter
Arvika kommun, Kommunledningsstaben / Administratörsjobb / Arvika
2025-03-05
Visa alla administratörsjobb i Arvika,
Eda,
Sunne,
Årjäng,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arvika kommun, Kommunledningsstaben i Arvika Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss!
Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna.
I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också!
Publiceringsdatum2025-03-05BeskrivningHösten 2025 inrättar vi i Arvika kommun vårt nya kontaktcenter i stadshuset.
Kontaktcenter ska vara vägen in till oss i kommunen genom att leverera effektiv och tillgänglig service till kommuninvånare och näringsliv. Målet med kontaktcenter är att ge vår kommun en lättillgänglig kontaktyta där vi kan besvara frågor direkt, både på plats, via telefon och med hjälp av digitala funktioner. Kontaktcenter kommer att ersätta kommunens nuvarande kundtjänst och här får våra nya kommunvägledare en central roll för hela vår organisation. Genom att hantera en stor bredd av ärenden och handläggning kommer våra kommunvägledare fungera som en viktig kompetensresurs för kommunens verksamheter och bolag.
Vi i Arvika är en välkommande och samverkande kommun, vill du vara med och sprida värmen?
Dina arbetsuppgifterSom kommunvägledare är du vår ambassadör och sprider glöden i Arvika genom att bemöta alla med samma respekt och värme.
Du guidar våra invånare via telefon, post, e-post, personliga besök och i framtiden via chatt. Målet är att lösa ärenden vid första kontakt och du tar ägandeskapet för de ärenden du tar emot. Med din positiva inställning är du en god ambassadör för kommunen.
Dina arbetsuppgifter omfattar handläggning av ärenden i samarbete med kommunens verksamheter. Det kan exempelvis vara hantering av olika tillstånd, förklara hur det går till att söka bygglov eller att svara på frågor om skolskjuts. Du identifierar avvikelser och arbetar aktivt med ständiga förbättringar. Digitalisering är en del av utvecklingen där vi tillsammans förbättrar och förenklar för de vi är till för.
Du använder ett stort antal verksamhetssystem för att hitta information, dokumentera och handlägga ärenden. Arbetet är varierande och kräver att du ofta byter mellan arbetsuppgifter. Du kan enkelt växla från att handlägga ärenden till att möta besökare och bemanna växeln.
KvalifikationerVi söker dig som har en fullgjord 3-årig gymnasieutbildning och en eftergymnasial utbildning inom ett relevant område, såsom kommunikation, service, statsvetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har erfarenhet av att arbeta med handläggning och ärendehanteringssystem. Din höga digitala kompetens gör att du enkelt kan växla mellan olika system och verktyg. Ett av våra arbetsverktyg är Office 365, där du har goda kunskaper. Erfarenhet av systemadministration och utveckling av digitala system är meriterande.
Du har minst tre års erfarenhet av att arbeta med service, exempelvis inom kundtjänst, hotell, restaurang, butik, som reseledare eller inom annan serviceverksamhet som arbetsgivaren anser likvärdigt. Du har erfarenhet av att arbeta i flera kommunikationskanaler och möter dagligen människor via mejl, chatt och telefon. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift, samt grundläggande kunskaper i engelska. Kunskaper i andra språk är meriterande.
Du trivs med att möta människor och skapar tidigt en god kontakt genom ditt vänliga bemötande. Eftersom rollen innefattar både handläggning och administration, behöver du vara noggrann och uthållig. Arbetsdagen och arbetsbelastningen varierar, så du behöver vara bra på att prioritera och hitta effektiva arbetssätt och strukturer. I mötet med människor är du alltid lösningsfokuserad, respektfull och rättvis. Du bemöter alla med samma höga grad av värme.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Kontaktcenter är en ny verksamhet i kommunen och under rekryteringsprocessen kan hänsyn behövas tas till interna sökande.
Övrig informationArvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/2".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arvika kommun (org.nr 212000-1892)
Arbetsplats Arvika kommun, Kommunledningsstaben
Kontakt Eila Jonsson, Rekryterare
0570-81541 Jobbnummer 9203164