Kommunvägledare till Kontaktcenter

Södertälje kommun, Kontaktcenter / Receptionistjobb / Södertälje
2015-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till Kontaktcenter" (publicerad 2016-04-14) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Kontaktcenter i Södertälje

Kontaktcenter har till uppgift att kunna hantera allmänna frågor från medborgaren i så hög utsträckning som möjligt. Målet för Kontaktcenter är att hantera 80% av allmänna frågor i kommunen. Kontaktcenter har som uppdrag att möta medborgarens behov och skapa förutsättningar för det som efterfrågas genom att ha ansvar för att medborgarens behov är det som styr respektive verksamhet. Detta innebär att vi har uppdraget att även hålla i utvecklingen som skapar medborganytta.

Publiceringsdatum
2015-03-20

Arbetsuppgifter
Att tillhandahålla högsta service i bemötandet av medborgare i Södertälje. Som kommunvägledare har du tillsammans med dina kollegor ett uppdrag i att utveckla verksamheten utifrån det som medborgaren har behov av inom ramen för det kommunala uppdraget. Uppdraget ställer höga krav på att du som person förstår det som krävs för att vi som kommun agerar och arbetar utifrån det som efterfrågas av våra medborgare. Som kommunvägledare behöver du alltid se på inkommande ärenden övergripande och hur vi skapar en kommunal verksamhet som alltid agerar funktionsstyrt och inte personstyrt. Som kommunvägledare behöver du se på din egen insats som enförsta instans med uppdrag att skapa förutsättningar för att medborgaren alltid känner sig trygg med att vi som kommun levererar det som är behovet.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av att arbeta som kommunvägledare. Du har mycket hög servicenivå och stor kunskap om kommunal verksamhet och hur detta ska tillgängliggöras för medborgarna.

Utbildningskravet är att du har utbildning inom samhällsvetarområdet, offentlig rätt, statsvetare, socionomutbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt. Att du kan prata finska ser vi som meriterande då vi i kommunen har flera finsktalande medborgare som söker oss i olika frågor.

Du har stor kunskap om hur man dokumenterar och skapar underlag för offentlig verksamhet.

Som person gillar du att driva utvecklingsfrågor och du kan snabbt sätta dig in i olika processer.

ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: snarast, enl. överenskommelse. Intervjuer kommer att ske kontinuerligt under ansökningstiden. , upphör: Vikariat; 6 månader.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-03
Ange följande referens när du ansöker: A459395
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Flink, Chef Kontaktcenter 08-5230 1308

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 08-5230 1000

Företag
Södertälje kommun, Kontaktcenter

Adress
Södertälje kommun, Kontaktcenter
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
15189

Jobbnummer
2214006

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Kontaktcenter: