Kommunstyrelsens förvaltning söker två nämndsekererare
Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige I Kungsbacka växer framtiden och vi ligger på ca 20 minuters pendlingsavstånd från Göteborg. Som en av landets främsta tillväxtkommuner satsar vi hårt på att ha en riktigt bra verksamhet och service med hög kvalitet för våra 77 000 invånare. I kommunen pågår ett arbete i flera forum för att utveckla e-tjänster och digitala arbetssätt med målsättningen att göra kommunens tjänster enklare, öppnare och effektivare för invånarna. Läs mer på
www.kungsbacka.seKommunstyrelsens förvaltning består av ca 45 personer. Kansliet, som är en av tre avdelningar inom förvaltningen är processägare och strategiskt ansvarig för informationsförvaltningen (ärende- och dokumenthantering) i hela kommunen och arbetar med styrning och stöd till hela kommunens organisation. Kansliet ansvarar för administration av kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, valnämnden, överförmyndarnämnden och samordnar ärendeberedning, sammanträden, sekreterarskap och utskick till politiker där arbetet med utveckling av de digitala processerna är och kommer framöver att vara av central betydelse. Kommunkansliet lämnar juridiskt och administrativt stöd till förvaltningens tjänstemän och ansvarar också för att genomföra allmänna val.
Vi söker nu två nämndsekreterare.
Publiceringsdatum2014-07-07Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att bereda ärenden till nämnd, samt planera, administrera, genomföra och protokollföra sammanträden. Du ska också, i mån av tid och på uppdrag, självständigt utföra vissa handläggningsuppgifter. Kommunen har även påbörjat ett arbete med att digitalisera nämndprocessen samt dokument- och ärendehanteringen, och som nämndsekreterare kommer du att i samarbete med andra vara en nyckelperson i det fortsatta arbetet.
Vi vill tillsammans bygga ett lag som arbetar med utveckling av arbetsformerna för att skapa ett ökat strategiskt förhållningssätt. Detta innebär att innehållet i tjänsten kan komma att delvis förändras mot ett utvecklat sekreterarskap och administrativt stöd.
KvalifikationerFör båda tjänster vill vi att du har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt (t.ex. lång erfarenhet som nämndsekreterare). Du har stor kunskap om kommunal nämnds administration och är väl medveten om hur beslutsordningen i en kommun ser ut. Vi vill även att du har kännedom om relevant lagstiftning inom området samt goda kunskaper i IT som ett arbetsverktyg. Slutligen ska du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
I rollen som nämndsekreterare är det viktigt att du tar ansvar för din uppgift och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och du är van vid att arbeta under tidspress. Du tar initiativ och uppnår resultat. Din analysförmåga är god och du har förmåga att se samband och helheter. Slutligen arbetar du bra med andra och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Mer specifikt för respektive tjänst
Nämndsekreterare med inriktning mot valnämnden mm.
I dina arbetsuppgifter ingår att vara sekreterare i valnämnden, fungera som valsamordnare och ha ansvar för förtroendemannaregistret. Vi vill att du har erfarenhet som sekreterare för kommunala nämnder och/eller kommunstyrelsen samt har erfarenhet av arbete med handläggning av ärenden till nämnd/styrelse. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i samband med europaparlaments- eller allmänna val. Arbetet med samordning inför kommande val är en viktig funktion som tar mycket tid i anspråk och vi kommer att föra diskussion om organisering av det arbetet.
Nämndsekreterare med inriktning mot kommunstyrelsens arbetsutskott mm
Vi vill att du har flerårig erfarenhet som sekreterare för kommunala nämnder och/eller kommunstyrelsen och gärna kommunfullmäktige samt erfarenhet av arbete med handläggning av ärenden till nämnd/styrelse. Rollen innebär också arbete med att utveckla ärendehanteringen i dess olika delar varför vi vill att du har god och bred erfarenhet av ärendehandläggning.
Vi erbjuder 2 tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Ange i din ansökan vilken av tjänsterna du är intresserad av eller om du är intresserad av båda.
Välkommen med din ansökan senast 2014-08-06!
Mer information lämnas av
Kanslichef Katarina Eiderbrant, telefon 0300-83 40 16
Facklig företrädare Vision Birger Rydell 0300-83 40 00 (till och med vecka 32).
När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönseättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Stadshuset, Storgatan 37 434 81 Kungsbacka
43481 .
KontorsadressStadshuset, Storgatan 37 434 81 Kungsbacka
Jobbnummer 1932767
Observera att sista ansökningsdag har passerat.