Kommunsekreterare

Lindesbergs kommun / Administratörsjobb / Lindesberg
2018-06-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2020-05-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Är du en god administratör och vill ha en bred roll med många kontaktytor? I rollen som kommunsekreterare deltar du i de politiska forumen där besluten tas. Du är en viktig strategisk resurs till kommunstyrelsen, kommundirektören och förvaltningarna inom det nämndadministrativa området. Vi söker dig som vill vara med där det händer och samtidigt fungera som spindeln i nätet!

Publiceringsdatum
2018-06-25

Dina arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare är du en kvalificerad administratör. Du kommer främst att vara sekreterare i kommunstyrelsen och dess utskott men även vid behov vara ersättare till kanslichefen som sekreterare i kommunfullmäktige. Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter som sekreterare, bland annat skriva kallelser, utskick och protokoll men även sekreterarskap i flera forum. Du kommer även arbeta med att ge stöd till handläggare och chefer i deras arbete med att producera beslutsunderlag. I tjänsten ingår också administrativ utveckling och vissa utredningar. Du kommer ha många kontaktytor med bland annat politiker, medborgare och medarbetare. Du kommer att ha ett nära samarbete med framförallt kollegor inom det nämndadministrativa området.

Vi har nyligen infört ett nytt ärendehanteringssystem Public 360 vilket är en del av vårt arbete med kvalitetssäkring och standardisering. Du kommer ha en viktig roll i att modernisera och digitalisera administrationen samt utbilda chefer och handläggare i systemet.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har akademisk utbildning gärna med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap eller juridik alternativt har annan erfarenhet och kunskap som kan anses likvärdigt. Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom politiskt styrd organisation kan vara en fördel men är inget krav. Du har goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt samt offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Arbetet ställer höga krav på ansvarskänsla, självständighet, ordningssinne, prioriteringsförmåga och samarbetsförmåga. Det är även viktigt att du har en god känsla för service och har ett gott bemötande. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt har goda IT-kunskaper. Körkort B är ett krav då resor ingår i tjänsten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Tillträde 1 oktober eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om platsen Lindesberg? Gå in på www.flyttatilllindesberg.se
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-08
Ange följande referens när du ansöker: KS 2018/260
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stabschef Gunilla Sandgren 0581-817 17

Företag
Lindesbergs kommun

Adress
Lindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG

Kontorsadress
Stentäppsgatan 5

Jobbnummer
4220141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: