Kommunikatörer till Tullverket i Stockholm
Novare Bemanning AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2024-12-10
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Tullverket förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Tullverkets uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har idag cirka 2 600 anställda.
Just nu söker Tullverket i Stockholm två kommunikatörer på heltid med start 1 februari. Avtalsperioden gäller i 6 månader med chans till förlängning 6 månader och sedan 6 månader ytterligare eventuellt.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi två kommunikatörer till Tullverket i Stockholm.
Som kommunikatör kommer du att bli en del av Tullverkets kommunikationsavdelning. Där kommer du att bland annat arbeta med textproduktion och publicering av innehåll på myndighetens interna och externa webb i verktyget Sitevision. Du kommer även att skriva, redigera och korrekturläsa texter av innehålls- och nyhetskaraktär. Även arbete med bildredigering och andra löpande arbetsuppgifter kan förekomma.
Till denna roll söker vi dig som arbetar serviceinriktat, är trygg i dina kunskaper och tycker att det är roligt att skapa innehåll. Som person är du positiv, driven och lösningsorienterad.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå
planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser
marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
utforma informationsmaterial
rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
varumärkesarbete
uppdatera information på extern och intern webbplats
arbete med digitala kanaler och sociala medier.
Krav för tjänsten
högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
erfarenhet av att arbeta med enkäter
kunskap om principerna för klarspråk
förmåga och erfarenhet att skriva nyhetstexter
erfarenhet av att jobba med innehåll för webbplatser
förmåga att följa webbtillgänglighetsriktlinjerna
erfarenhet av serviceinriktat arbete
förmåga att arbeta med flerspråkig webb
förmåga och erfarenhet av att skriva och arbeta med webbtexter för olika målgrupper
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Meriterande krav för tjänsten
erfarenhet av arbete i webbpubliceringsverktyget Sitevision
Uppdragsperiod och omfattning
Beräknad start är 2025-02-01. Leveransavtalet löper till och med 2025-07-31. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, möjlighet till distansarbete efter ök.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 2024-12-16.
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Olivia Campbell Lindén på
olivia.campbell@novare.seHoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Ersättning Månadslön - Fixed salary
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 9052732