Kommunikatör till Kundenheten i Stockholm eller Östersund

Statens Servicecenter / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Kundmötesavdelningen inom verksamhetsområde Myndighetsservice består av cirka 55 medarbetare. Vår avdelning arbetar idag med kundservice inom våra tjänster lön, e- handel och redovisning. Vi söker nu en vikarie till vår Kundenhet. Rollen som kommunikatör för kundmötesavdelningen är både rådgivande och utförande för hela verksamhetsområdet inom Myndighetsservice.

I ditt ansvar ligger det att på både operativ och strategisk nivå arbeta med kundutskick, relationsfrämjande samverkansaktiviteter, kanaler och kommunikationsmaterial och mycket mer. För att trivas hos oss ska du kunna arbeta självständigt, ha tålamod och inspireras av att vara med och utveckla vår kundupplevelse och vårt budskap i våra samverkansmöten och via våra kanaler mot kund. Vill du bli en del av vårt team?

Om tjänsten
Rollen som kommunikatör på Statens servicecenter innebär att driva, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser, ge stöd och råd i kommunikativa frågor samt ta fram budskap och kommunikationsplaner i nära samverkan med andra berörda avdelningar inom verksamhetsområdet och myndigheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Att självständigt skriva och redigera texter
• Agera beställare av innehåll
• Projektleda
• Publicera i digitala kanaler

Tjänsten kommer att ha ett fokus på kundkommunikation där du skriver och granskar mycket av det som publiceras i vår kundportal.

Vi kan erbjuda:

• En liten enhet där vi jobbar tätt tillsammans och har en fin gemenskap och teamkänsla
• En varierad roll där medarbetaren har ett högt förtroende då vi arbetar med tillitsbaserat ledarskap
• Fina förmåner och har möjlighet att arbeta del av sin arbetstid hemifrån vid önskemål därom

Läs gärna mer om våra förmåner, du hittar dem här:

Arbeta hos oss - Statens servicecenter (statenssc.se)

Publiceringsdatum
2023-03-09

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Relevant akademisk examen eller kvalifikationer som arbetsgivaren bedömmer likvärdig
• Minst två års arbetslivserfarenhet som kommunikatör eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömmer likvärdig
• Erfarenhet av att planera och genomföra kommunikationsinsatser

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Att anpassa dig till ändrade omständigheter
• Vara lösningsfokuserad
• Att ha god samarbetsförmåga genom att arbeta tillsammans med andra för att lösa en uppgift. Att lyssna, kommunicera och vara lyhörd för andra perspektiv
• Att självständigt ta ansvar för sina arbetsuppgifter

Dessutom är det meriterande om du:

• Har erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet
• Har erfarenhet av tillgänglighetsanpassning av text och innehåll
• Har erfarenhet av webboptimering av text och innehåll
• Har mycket goda i kunskaper i Officepaketet
• Har goda kunskaper i InDesign, Photoshop och SiteVision

Övrig information
Anställningen är ett vikariat på 100% med start så snart som möjligt tom januari 2024
Startdatum snarast efter överenskommelse
Anställningen är placerad i Östersund alt. Stockholm
Resor kan förekomma
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll

Varmt välkommen med din ansökan senast 23 mars 2023. I samband med att du ansöker behöver du svara på några urvalsfrågor, frågorna är kopplade till kvalifikationerna i annonsen och kommer utgöra grunden i vårt första urval. Vi uppmuntrar dig därför till att inte skicka in ett allt för omfattande CV då vi kommer lägga störst vikt på svaren i urvalsfrågorna.



Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Marie-Louise Cajback, Facklig kontaktperson, Saco-S
010-5570280

Jobbnummer
7530948

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: