Kommersiell projektledare till Siemens!

Skill / Organisationsutvecklarjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Finspång, Norrköping, Linköping, Katrineholm, Söderköping eller i hela Sverige

Har du en stark passion för att växa inom det kommersiella området? Letar du efter ett roligt jobb som erbjuder variation? Då har vi rätt tjänst för dig! Vi söker för närvarande en kommersiell projektledare till Siemens i Finspång.

Om företaget
Siemens är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalitet i mer än 165 år. Vi är verksamma i mer än 200 länder och har ca 350 000 anställda i världen och fokuserar på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby (fr.om. nov i Solna). Det senaste verksamhetsåret (2016) var omsättningen för Siemens Sverige ca 17 miljarder kronor. Våra kärnvärden som gör oss unika - Responsible, Excellent och Innovative - är inte nya; de har varit våra ledstjärnor i våra bästa beslut under alla dessa år.

Dina arbetsuppgifter
• Du kommer att vara den kommersiella kontakten mot kunder, leverantörer, partners och andra interna och externa intressenter som banker, försäkringsbolag och personalfunktioner gentemot andra Siemensbolag.
• Du kommer att ha ansvaret för de ekonomiska resultaten inom projektet, t.ex. hantering av projektens risker och möjligheter i samarbete med den tekniska projektledaren.
• Du kommer att vara ansvarig för att uppfylla de kommersiella kontraktskraven så som fakturering, betalningar, finansiella garantier, skatter, försäkringar, samt budgetering, uppföljning och rapportering.


Din profil
Vi söker dig som har akademisk examen, gärna inom affärer och ekonomi. Vi tror att du är kommersiellt erfaren och har förmåga att hantera kommersiella problem på ett professionellt sätt. Du sätter kunden i fokus och har erfarenhet av samarbete människor från olika kulturer. Som person är du utåtriktad, ambitiös och är bra på att samarbeta. Du tar ansvar, är detaljerad och ser till att leverera i tid och med rätt kvalitet. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Excel och med fördel har du kunskaper i SAP. Du kan kommunicera på engelska, både i tal och skrift, andra språk är meriterande.

Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan senast 14:e Januari, 2018. Din ansökan består av ditt CV och ett brev där du motiverar varför du vill bli vår nya kollega. Urval sker löpande och vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anna Ljungkvist, Skill, 011-199464.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2018-01-08

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-14
Ange följande referens när du ansöker: 3120
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Ljungkvist anna.ljungkvist@skill.se 011-199464

Företag
Skill

Adress
Skill
Värmekyrkan, Källvindsgatan 1
60240 Norrköping

Kontorsadress
Värmekyrkan, Källvindsgatan 1

Jobbnummer
3889274

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: