Kommersiell kontraktsutvecklare till Coor på Karolinska
Coor Service Management AB / Organisationsutvecklarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Coor Service Management AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vi på Coor är stolta över att leverera service till ett av världens bästa sjukhus. Vill du jobba i en trivsam miljö där du får vara med och bidra till att vården kan utföra sitt livsviktiga uppdrag?
Coor ansvarar för samordning, utveckling och leverans av arbetsplats-, fastighets- och logistiktjänsterna på sjukhuset. Vi ansvarar för de funktioner som behövs för att sjukvårdsverksamheten ska kunna utföra sitt livsviktiga uppdrag. Totalt är vi ca 330 kollegor som tillsammans levererar Service i Stjärnklass till ett sjukhus i världsklass!
Vi söker nu en kommersiell kontraktsutvecklare, med anställningsstart omgående. Vi förstärker organisationen med den här nya rollen där du kommer arbeta tillsammans med två kollegor som idag jobbar med kommersiella frågor. Du har även ett nära samarbete med andra kollegor i vårt kunniga team.
Om rollen
Serviceavtalet avseende de nya sjukhusbyggnaderna på Karolinska i Solna är en del av ett komplext och omfattande OPS-avtal (Offentlig Privat Samverkan). I rollen som kommersiell kontraktsutvecklare bevakar du Coors intressen och bedömer påverkan för Coors del, ekonomiskt, tjänstepåverkande, leveransmässigt och avtalsmässigt vid inkommande ändringsförfrågningar från kund.
Du har ett sammanhållande ansvar för Coors del vid de ändringsförfrågningar du hanterar, hela vägen från förfrågan till påskrivet tilläggsavtal och eventuell fakturering.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Driva kontraktsutveckling utifrån kundens ändrade behov.
- Samordna Coors aktiviteter vid ändringsförfrågningar och leda interna- samt kundmöten.
- Löpande dokumentation och arkivering av material, beslut och avtalshandlingar gällande ändringar.
- Tillsammans med kollegor inom de olika tjänsteområdena: priskalkylering, kvalitetssäkring och granskning av underlag.
- Textframtagning och sammanställning av svarsmaterial till kund.
- Upprätta avtalsutkast inklusive relevanta bilagor i samråd med kommersiellt ansvarig, kontraktsledning och Coors stab juridik.
- Kommunicera med kunden och kundens jurister under framtagning av tilläggsavtal.
- Kommunicera ändringar internt inför implementering.
Arbetsplatsen ligger i Solna, Stockholm.
Vår kandidat
Det här är en spännande roll för dig som har tidigare erfarenhet av att driva och hålla samman projekt med flera parter både hos kund och internt samt erfarenhet av att driva kontraktsutveckling utifrån kundens ändrade behov.
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har arbetslivserfarenhet som ekonom på motsvarande kontraktsnivå. Har du eftergymnasial utbildning inom juridik är det meriterande.
För den här rollen behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt god engelska i tal och skrift.
Publiceringsdatum2023-10-30Dina personliga egenskaperFör att lyckas i den här rollen behöver du vara analytisk med förmåga att arbeta både högt och lågt.
Vi söker dig som är snabb på att förstå konceptuella sammanhang och som har förmåga att bryta ner komplexa problem till konkreta aktiviteter. Du arbetar strukturerat och har förmåga att planera och tänka långsiktigt.
Vi tror att du besitter ett starkt eget driv och att du har uthållighet och fokusförmåga att nå uppsatta mål. Du väger in det affärsmässiga perspektivet, d.v.s. vad som driver kostnad för kunden och hur det påverkar Coor. Du förstår även hur den egna rollen har påverkan på helheten.
Då du har mycket kontakt med såväl kunder som kollegor ställs höga krav på god social förmåga och samarbetsvilja. Du formulerar dig bra i skrift och använder ett korrekt språk då du hanterar avtalsfrågor.
Vi ser också att du förstår vikten av ett affärsmässigt och professionellt arbetssätt och motiveras av att leverera med hög kvalitet. Andra viktiga egenskaper är noggrannhet och självständighet.
Vi erbjuder
Coor är en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag. På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. För dig som nyanställd har vi ett introduktions- och utbildningsprogram för att du ska få en bra start på din nya arbetsplats.
Kontaktuppgifter och övrig information
För mer information vänligen kontakta anställande chef Malin Karlsson på telefonnummer 076-109 55 02.
Urval och intervjuer genomförs löpande och så snart vi hittat vår nya kollega kan annonsen komma att stängas ner.
Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer - smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Coor har utsetts till ett av Sveriges Karriärföretag 2021 av Karriärföretagen.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Coor Service Management AB (org.nr 556084-6783),
http://www.coor.se Arbetsplats Coor - Karolinska Universitetssjukhuset, Solna
Jobbnummer 8224669
Observera att sista ansökningsdag har passerat.