Köks- och hushållsansvarig
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Chefsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken,
Gävle eller i
hela Sverige Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun ansvarar för omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till utsatta barn och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen. Verksamheten består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens familjecenter samt Boende för ensamkommande barn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab.
Enheten för ensamkommande barn, Pangea, består av HVB-verksamheter samt en utslussverksamhet till vilken ungdomarna kan flytta efter avslutad tid i HVB alternativt familjehem. Under våren 2016 står Pangeas verksamhet inför en utökning då tre nya boenden kommer att öppnas.
Med anledning av att ett nytt boende kommer att öppnas, med planerad uppstart den 1 april, söker vi nu två nya medarbetare till köks- och hushållstjänster som kommer att arbeta med placering vid vår nya hvb-verksamhet.
Publiceringsdatum2016-01-19ArbetsuppgifterAtt tillsammans med din kollega ansvara för planering och tillagning av den mat som serveras inom verksamheten. Ansvar för varubeställningar samt livsmedelshygien. Boendet kommer att ha kapacitet att ta emot omkring 40 ungdomar.
KvalifikationerVi söker dig som har stor kunskap och ett brinnande intresse för matlagning. Vi strävar efter att tillaga god, näringsrik och spännande mat från grunden. Maten ska vara varierande och influeras av både traditionell husmanskost, liksom andra kulturer. Vi lägger stor vikt vid sociala egenskaper, initiativförmåga samt viljan att utveckla verksamheten och inspirera ungdomarna till en god mathållning. Kulturkompetens samt intresse och tidigare erfarenhet av att arbeta med ungdomar är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-03-14 Eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-01
Ange följande referens när du ansöker: 9-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Nässbjer, Enhetschef Pangea 026-24 14 58
camilla.nassbjer@sandviken.seFacklig kontaktElin Liljegren, SSR 026-24 01 58
elin.liljegren@sandviken.seGunilla Ahnlén, Arbetsplatsombud Vision 026-24 20 29
FöretagSandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Jobbnummer 2623646
Observera att sista ansökningsdag har passerat.