KGH A&V söker lönekonsult med placering i Göteborg eller Strömstad

KGH Customs Services AB / Administratörsjobb / Göteborg
2022-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "KGH A&V söker lönekonsult med placering i Göteborg eller Strömstad" (publicerad 2022-11-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KGH Customs Services AB i Göteborg, Munkedal, Strömstad, Eda, Stockholm eller i hela Sverige

About KGH Accountancy & VAT Services AB

KGH Accountancy & VAT Services AB is a licensed accounting and payroll firm, and part of the KGH Group. We work in line with Swedish REX and SALK standards and we are ISO 9001 certified. KGH Group is the leading provider of Trade and Customs Management in Europe with global reach. We offer and deliver innovative Strategy and Compliance, Operations and Digital Services, ensuring optimized Trade and Customs Management.

KGH A&V Services söker en lönekonsult som kan förstärka vårt löneteam
Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.

Som lönekonsult på KGH A&V Services kommer du att ingå i vårt löneteam. I din roll som lönekonsult ansvarar du självständigt för att administrera lönehanteringen för dina kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera den månatliga löneberäkningen enligt lag och kollektivavtal, samt även att handlägga frågor om förmåner, semester samt sjukfrånvaro och andra vanligt förekommande lönerelaterade frågor. Du ansvarar även för att underhålla systemen med aktuell data. Du kommer att delta i kundmöten samt ha kontakt med kundernas anställda och arbeta proaktivt gentemot våra kunder. Flera av våra kunder är nyetablerade i Sverige och du kommer därför tolka anställning- och kollektivavtal och vägleda dem om vilka regler som gäller i Sverige.

Vi är i nuläget ca 30 kollegor som arbetar inom redovisning och lön. Vi har friheten att inom rimliga gränser själva bestämma våra arbetstider och möjligheten att arbeta hemifrån. I den här rollen kan du antingen vara placerad i Göteborg eller i Strömstad.

Att vara del av Maersk koncernen innehåller också fördelar som företags bonussystem, Star & Spot Award program. Vi har kollektivavtal med Unionen (Revision & Konsult).

Publiceringsdatum
2022-10-25

Profil
Vi söker dig med en examen inom löneområdet och med en flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerad löneadministration. Du har arbetat med hela löneprocessen och har god kunskap om lagar och avtal som berör området lön. Meriterande är om du har god systemvana (däribland vana från lönesystem) samt om du arbetat med flera kollektivavtal och är van att läsa och tolka avtalen. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du är en drivande och självständig person som går igång på utmaningar och som gillar utveckling. Vi arbetar i team så viktigt för oss är även att bidra till en god teamkänsla i gruppen. Du är analytisk, resultatinriktad, lösningsfokuserad och kommunikativ. Du vill fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet.

Vi värdesätter

Hos oss värdesätter vi medarbetare med driv och som tar initiativ. Eftersom vi är både rådgivare och bollplank åt våra kunder är det viktigt att du har ett engagemang och en hög serviceförmåga. Ett gott humör och en positiv inställning uppskattar vi också. Du skall vara noggrann, flexibel och stresstålig eftersom vi arbetar mot deadlines för våra kunder.

Vi är ett härligt arbetsgäng, med bra stämning och lagkänsla som vi är mycket måna om att behålla och ytterligare förstärka. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas. Vi har kollektivavtal med Unionen (Revision & Konsult)

Vårt koncernspråk är engelska så du bör vara komfortable med engelska i både tal och skrift.

Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med din ansökan!
Har du frågor kring tjänsten? Kontakta Catharina Olofsson - catharina.olofsson@kghav.com eller +46 10 455 01 10

Ansökningar behandlas löpande.

Great jobs for great people!

Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.

This is our story. What's yours?

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kgh Customs Services AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/122".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kgh Customs Services AB (org.nr 556096-7431)

Arbetsplats
KGH Accountancy & VAT Services AB

Kontakt
Catharina Olofsson
+46(0)104550110

Jobbnummer
7107910

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KGH Customs Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KGH Customs Services AB: