Key Account Manager B2C till Econova Garden

Hrm Affärsutveckling I Stockholm AB / Säljarjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hrm Affärsutveckling I Stockholm AB i Norrköping, Örebro, Västerås, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Är du en framgångsrik Key Account Manager som letar efter nya möjligheter? Vill du arbeta tillsammans med några av Sveriges mest välkända varumärken inom trädgård? Vill du arbeta i en organisation med stort fokus på hållbarhet och som strävar efter att hushålla med naturens resurser? Om ja - då har vi ett spännande jobb för dig!

Econova Garden är ett familjeägt företag som grundades redan år 1959. Hållbarhet är kärnan i allt vi gör och idag är vi en innovativ aktör inom återvinning och biobränsle och en av Skandinaviens ledande aktörer inom trädgård med varumärket Weibulls i spetsen. Vi värnar mycket om våra medarbetare, kunder, leverantörer och samarbetspartners och utsågs 2022 till Årets företagare i Norrköping, vilket vi är mycket stolta över.

Som Key Account Manager inom B2C hos Econova Garden erbjuder vi dig ett ansvarsfullt uppdrag. Du har en viktig roll där du ansvarar för våra största och viktiga kedjekunder. Du kommer att få möjligheten att verka inom olika segment på marknaden såsom dagligvaruhandel, DIY/bygghandel, discount och trädgårdsfackhandel. Din erfarenhet, kompetens och nya idéer kommer att göra dig till en viktig medspelare i vårt team.

Dina arbetsuppgifter:

Som Key Account Manager hos oss kommer du att arbeta med:

Kundhantering: Utveckla och upprätthålla långsiktiga relationer med nyckelkunder, förstå deras behov och krav, och agera som en länk mellan kunderna och våra interna team.
Försäljning: Utforma och driva försäljningsstrategier för att uppnå försäljningsmål för tilldelade konton.
Produktkännedom: Förstå Econovas produkter och tjänster i detalj och kommunicera effektivt med kunderna.
Marknadsanalys: Genomföra marknads- och konkurrentanalyser för att identifiera möjligheter och hot.
Budgetansvar: Göra prognoser, ansvara för och rapportera om budgeten för dina tilldelade konton och projekt.
Kundfeedback: Samla och analysera kundfeedback för att kontinuerligt förbättra produkter och tjänster.
Teamarbete: Samarbeta med andra avdelningar inom marknadsföring, produktutveckling och logistik för att säkerställa en sömlös kundupplevelse.
Rapportering: Regelmässig rapportering av försäljningsaktiviteter och resultat till ledningen.
Event: Delta i mässor och andra branschhändelser.

I din roll rapporterar du direkt till Director Sales & Product Development samt ingår i ett team bestående av tre KAM och fyra fältsäljare.

Profil

Vi söker dig som har en säljutbildning (meriterande om du även har en utbildning inom ekonomi eller dylikt men inget krav). Du har minst tre års erfarenhet av Key Account management med dokumenterat goda resultat och känner dig trygg i denna typ av roll.

För att lyckas i rollen hos oss behöver du ha följande förmågor och färdigheter:

God samarbetsförmåga.
Kommunikativ.
Förmåga att påverka och skapa engagemang.
Strukturerad och bra på att prioritera din tid.
Affärsmässig och ha en god förståelse och intresse för ekonomi.
Förmåga att tänka strategiskt i arbetet med dina kunder.
Driven, självgående och tycker om att arbeta mot uppsatta mål.
Skicklig på att skapa och underhålla relationer med olika parter såsom kunder, kollegor, samarbetspartners och leverantörer.
Analytiskt lagd.
Anpassningsbar.
Förmåga att leda många olika projekt samtidigt.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

B-körkort är ett krav och resor ingår i tjänsten.

Erbjudande

Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt och spännande uppdrag i vårt familjeägda miljöföretag! Företagskulturen är öppen och vi värnar om våra medarbetare, arbetar och agerar enligt våra värderingar - tillit i alla relationer, hållbarhet i allt vi gör och mod att agera.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor i Åby. Du kommer att ha flexibilitet att fördela ditt arbete på bästa sätt, när det gäller att träffa kunder och leverantörer samt arbete på vårt kontor eller från distans.

Förmåner
Möjlighet till tjänstebil eller förmånsbil (inklusive elbilsval).
Förmånscykel.
Friskvårdsbidrag.

Låter rollen spännande? Ansök redan idag!

I denna rekrytering samarbetar Econova AB med HRM Affärsutveckling AB. Vill du veta mer, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Maria Högberg, maria.hogberg@hrmab.se alt. +46 76 183 54 09, eller ansvarig researcher Rebecca Cannerfelt, rebecca.cannerfelt@hrmab.se alt. +46 70 238 00 31.

Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hrm Affärsutveckling i Stockholm AB (org.nr 556720-0117), http://www.hrmab.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
HRM Affärsutveckling AB

Jobbnummer
8140666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hrm Affärsutveckling I Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hrm Affärsutveckling I Stockholm AB: