Key Account Director Baltics & Nordic - 0056D1
Schneider Electric / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Schneider Electric i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Södertälje eller i
hela Sverige Key Account Director Baltics & Nordic
På Schneider-Electric är vi ca 180 000 anställda i mer än 100 länder.
Process Automation (PA) är en affärsenhet som skapar värde i dagens ständigt föränderliga industrivärld genom förbindelser mellan människor, processer och teknik. Schneider Electrics processautomatiseringslösningar hjälper våra kunder att driva sin verksamhet till högre värde genom att använda beprövad Schneider Electric-teknik och kompetens som möjliggör framgång.
Vad söker vi?
Vi söker en senior, målinriktad och driven ledare som tillsammans med oss vill nå nya affärer! Denna roll kommer att fungera som en del av NESSA-hub med ett särskilt fokus på Norden och Baltikum. Baltikum avser - Estland, Lettland, Litauen. Norden avser - Danmark, Finland, Island, Norge och Sverige.
Du kommer att rapportera till försäljningsdirektören för Baltikum och Norden och vara placerad i Sverige.
Varför ska du jobba hos oss?
Schneider-Electric är en av världens största aktörer med marknadsledande position inom energi, automation och säkerhet. Vi är passionerade över att få människor att växa där "people first" är ett viktigt ledord för oss. Vi vill att du ska kunna ha balans mellan arbete och privatliv och kunna bedriva ditt arbete självständigt under ansvar. Du kommer att vara en viktig del av företaget och får möjlighet att påverka en spännande tillväxtresa med många intressanta utvecklingsmöjligheter.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• samarbete över gränser och industrisektorer, internt och externt
• driva och se till att affärsutveckling är i centrum för PA inom Baltikum och Norden i ett brett spektrum av branscher. Detta innebär inklusive (men inte exklusivt) O & G, MMM, WWW, läkemedel, kraft, mat och dryck samt bilindustrin och energi.
• du kommer att koordinera affärer och positionering, leda eller delta i kontraktsförhandlingar.
För att vara framgångsrik i rollen är dina ledaregenskaper mycket viktiga. Du är driven, proaktiv och ambitiös. Du måste kunna kommunicera övertygande och tydligt, motivera och inspirera de du möter och är van att kommunicera på alla nivåer i en organisation. Vidare ser vi att du är innovativ, kreativ och flexibel i ditt förhållningssätt. Du kan visa tidigare hög leverans med mycket goda resultat.
• Du är ansvarstagande och motståndskraftig
• Är van att fatta tuffa beslut, du utmanar och vill effektivisera
• Du är en erfaren och mycket skicklig förhandlare med hög avslutsfrekvens
Har du erfarenhet av att arbeta i en matrisorganisation på ett globalt bolag är det en stor fördel.
Låter det intressant? För att berätta mer om dig själv eller veta mer om rekryteringsprocessen kan du ringa Talent Acquisition Specialist, Anna Sevenheim 010-478 24 04
Välkommen med din ansökan. Besök vår hemsida för att läsa mer och ansöka
https://www.se.com/se/jobb At Schneider Electric, we call this Life Is On.
Publiceringsdatum2019-03-12Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSchneider Electric
Jobbnummer 4662567
Observera att sista ansökningsdag har passerat.