KellyOCG söker Vendor management specialist- Operativ inköpare a

KeyMan AB / Administratörsjobb / Ludvika
2017-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "KellyOCG söker Vendor management specialist- Operativ inköpare a" (publicerad 2017-09-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KeyMan AB i Ludvika, Nacka, Västerås, Uppsala, Sollentuna eller i hela Sverige

KellyOCG®, the Outsourcing and Consulting Group inom Kelly Services Inc., är en global ledare för integrerade lösningar av temporär arbetskraft. För de strategiska inköpen av arbetskraft används beprövade och världsledande strategiska metoder och strategier till nytta för våra kunder runt om i världen.

KellyOCG söker nu en VMS- Vendor management specialist, och som person ska du vara passionerad för frågor som berör bemanning och rekrytering samt har en bakgrund från området.

En VMS ansvarar för att hantera hela processen av en kunds konsultbehov. En VMS stöttar och supportar beställaren hos en global kund i dennes köp av konsulter. Stödet innebär en ständig dialog med både beställare och godkända leverantörer stöttat av ett mjukvaruprogram ( Fieldglass) för att få fram rätt resurs till rätt pris samt villkor.

Kvalifikationer

• Tidigare erfarenhet i en roll där hela beställningsprocesser har hanterats- från beställning till leverans.
• Förstå inköp och rekryteringsprocesser samt metoder och utförande.

• Förståelse för HR Processer såsom on-boarding, off-boarding, kontroll av uppgifter, screening, rekrytering, arbetslagstiftning, förstå kontrakt,

Kunskaper
Medelgoda kunskaper i:

• Microsoft Word, Excel, and PowerPoint

• Web baserade VMS system- gärna Fieldglass ( andra exempel är Fieldglass, IQN, Ariba Sourcing, Ariba Buyer, Oracle , SAP, Peoplesoft, HRIS , Workday, Coupa, Taleo)

• Engelska, tala och förstå samt skriva affärsengelska
Förmågor:

• Organisation: Kan hantera flera olika uppgifter effektivt . Förstår att prioritera och ser vad som är viktigt, har ett öga för detaljer, följer upp på eget initiativ,

• Initiativ; Vet själv vad som behöver göras och utför det utan att be ombedd att göra det. Utmärkt förmåga att slutföra. Egen motivation och drivkraft att få jobbet gjort, villig att gå den där extra milen, kan arbeta självständigt.

• Kommunikation: Effektiv kommunikation genom både tal, skrift och aktivt lyssnande. Kundservice inriktad, kan jobba med alla nivåer i en organisation, kan ge guidning till både kund och leverantör genom ett stöd och råd i interaktion, kan hantera svåra dialoger.

• Analytisk; Kan se relationer/ samband mellan data(information) och idéer. Kan stämma av en kandidat mot uppsatta kriterier, använda program för att utbilda kunden och leverantören samt driva förändring.

• Sociala förmågor ( Interpersonal skills): Bygger och upprätthåller starka relationer, bygger starka och goda relationer med kunder, leverantörer, och internt, mentorskap för leverantörer, lösningsorienterad, och utmanar sk status quo

Jobbet kan man söka genom att skicka in sin ansökan till: siv.koivukorpi@kellyocg.com

Frågor skickas gärna till:
siv.koivukorpi@kellyocg.com

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är tillsvidare med placeringsort i Ludvika.

Publiceringsdatum
2017-06-29

Ersättning
Lön är enligt avtal och kommer ligga mellan 35-40.000 kr per månad.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-31

Kontakt
siv.koivukorpi@kellyocg.com

Företag
KeyMan AB

Adress
KeyMan AB
Kungsgatan 44 4 trp
11135 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 44

Jobbnummer
3582832

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KeyMan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KeyMan AB: