KellyOCG söker Vendor management specialist- Operativ inköpare a
KeyMan AB / Administratörsjobb / Ludvika
2017-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "KellyOCG söker Vendor management specialist- Operativ inköpare a" (publicerad 2017-09-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KeyMan AB i Ludvika,
Nacka,
Västerås,
Uppsala,
Sollentuna eller i
hela Sverige KellyOCG®, the Outsourcing and Consulting Group inom Kelly Services Inc., är en global ledare för integrerade lösningar av temporär arbetskraft. För de strategiska inköpen av arbetskraft används beprövade och världsledande strategiska metoder och strategier till nytta för våra kunder runt om i världen.
KellyOCG söker nu en VMS- Vendor management specialist, och som person ska du vara passionerad för frågor som berör bemanning och rekrytering samt har en bakgrund från området.
En VMS ansvarar för att hantera hela processen av en kunds konsultbehov. En VMS stöttar och supportar beställaren hos en global kund i dennes köp av konsulter. Stödet innebär en ständig dialog med både beställare och godkända leverantörer stöttat av ett mjukvaruprogram ( Fieldglass) för att få fram rätt resurs till rätt pris samt villkor.
Kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet i en roll där hela beställningsprocesser har hanterats- från beställning till leverans.
• Förstå inköp och rekryteringsprocesser samt metoder och utförande.
• Förståelse för HR Processer såsom on-boarding, off-boarding, kontroll av uppgifter, screening, rekrytering, arbetslagstiftning, förstå kontrakt,
Kunskaper
Medelgoda kunskaper i:
• Microsoft Word, Excel, and PowerPoint
• Web baserade VMS system- gärna Fieldglass ( andra exempel är Fieldglass, IQN, Ariba Sourcing, Ariba Buyer, Oracle , SAP, Peoplesoft, HRIS , Workday, Coupa, Taleo)
• Engelska, tala och förstå samt skriva affärsengelska
Förmågor:
• Organisation: Kan hantera flera olika uppgifter effektivt . Förstår att prioritera och ser vad som är viktigt, har ett öga för detaljer, följer upp på eget initiativ,
• Initiativ; Vet själv vad som behöver göras och utför det utan att be ombedd att göra det. Utmärkt förmåga att slutföra. Egen motivation och drivkraft att få jobbet gjort, villig att gå den där extra milen, kan arbeta självständigt.
• Kommunikation: Effektiv kommunikation genom både tal, skrift och aktivt lyssnande. Kundservice inriktad, kan jobba med alla nivåer i en organisation, kan ge guidning till både kund och leverantör genom ett stöd och råd i interaktion, kan hantera svåra dialoger.
• Analytisk; Kan se relationer/ samband mellan data(information) och idéer. Kan stämma av en kandidat mot uppsatta kriterier, använda program för att utbilda kunden och leverantören samt driva förändring.
• Sociala förmågor ( Interpersonal skills): Bygger och upprätthåller starka relationer, bygger starka och goda relationer med kunder, leverantörer, och internt, mentorskap för leverantörer, lösningsorienterad, och utmanar sk status quo
Jobbet kan man söka genom att skicka in sin ansökan till:
siv.koivukorpi@kellyocg.com Frågor skickas gärna till:
siv.koivukorpi@kellyocg.comVaraktighet, arbetstid
Tjänsten är tillsvidare med placeringsort i Ludvika.
Publiceringsdatum2017-06-29ErsättningLön är enligt avtal och kommer ligga mellan 35-40.000 kr per månad.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-31
Kontaktsiv.koivukorpi@kellyocg.comFöretagKeyMan AB
AdressKeyMan AB
Kungsgatan 44 4 trp
11135 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 44
Jobbnummer 3582832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.