Kanslichef till kommunledningskontoret vid Sigtuna kommun
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomichefsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med närmare 47 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav ungefär 20 000 på och omkring Arlanda flygplats. I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar. Vi tar tillvara på kreativitet och mångfald. Vi är nyfikna, lär av varandra och som medarbetare i vår kommun förväntas du aktivt bidra till din egen, din enhets och organisationens utveckling. Kommunledningskontoret har i uppdrag att utifrån en helhetssyn styra, leda, samordna och följa upp utvecklingen av kommunens verksamheter och ekonomi. Rollen innebär ett ansvar att driva och leda utvecklingen från ett helhetsperspektiv och att stödja nämnder och förvaltningar att utveckla kommunen i önskad riktning. Vi arbetar utifrån ett invånar- och brukar¬perspektiv med ett tydligt fokus på service. Kommunledningskontoret ansvarar för att erforderliga och rättsenliga underlag utarbetas inför kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges beslut och att besluten verkställs. Vi arbetar utifrån ledorden öppenhet, professionalism, engagemang och stolthet. Arbetsplatsen ligger på bekvämt pendlingsavstånd, ca 20 minuter från både Uppsala och Stockholms Central med regionaltåg.
Publiceringsdatum2017-01-12Dina arbetsuppgifterSom kanslichef arbetar du på uppdrag av den biträdande kommundirektören och i nära samarbete med den politiska ledningen, framförallt kommunfullmäktige och kommunstyrelse samt med övriga ledande tjänstemän inom kommunen. Du har en tudelad roll som innebär chefs- och ledaransvar för kansliet samt kvalificerad handläggning av ärenden. Du har personal-, budget-, och verksamhetsansvar för kansliet och förväntas vidareutveckla verksamheten tillsammans med dina medarbetare. Du har egna handläggnings- och utvecklingsuppdrag som bland annat innebär handläggning och sekreterarskap i kommunfullmäktige och att leda kommunfullmäktiges sekretariat. Kansliet har ansvar för kommunens styrelse-, och kommunfullmäktigesekretariat, huvudregistratur, kommunarkiv och systemförvaltning av kommunens ärendesystem. I kansliets uppdrag ingår att - agera som sekreterare åt kommunfullmäktige samt kommunstyrelsen samt säkerställa en rättssäker och effektiv ärendeberedningsprocess gentemot styrelse och kommunfullmäktige, - säkerställa en rättssäker och effektiv ärendeberedningsprocess gentemot nämnder och utskott, - ge service till politiker och tjänstemän vad gäller juridiska frågor, kommunallagen, ärendeberedning, registratur och dokumenthantering, - förvalta och vidareutveckla kommunens dokument- och ärendehantering och införa e-arkiv, - ansvara för planering och genomförande av val till EU-parlament, landstings- och kommunfullmäktige samt riksdag
Vem är du?
Vi söker dig som delar Sigtuna kommuns värdegrund. Du har juristexamen. För att lyckas i uppdraget krävs flerårig erfarenhet av verksamhetsområdet och god kunskap om och förståelse för den politiska process som styr kommunal och offentlig verksamhet. Du har erfarenhet av att leda och verka genom och tillsammans med andra. Du har mycket god kunskap i kommunalrätt, förvaltningsrätt och sammanträdesjuridik liksom övriga lagar och regelverk som styr kommunal och offentlig verksamhet. Du har intresse för dokumenthantering och IT-system. Du ser samverkan med andra som en framgångsfaktor för uppdraget. Du har mycket god skriftlig och muntlig förmåga på svenska. Meriterande är erfarenhet av kvalitetsarbete och erfarenhet från politiskt styrd organisation. Vi kommer att lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten för arbetet. Som person har du god förmåga att samarbeta för att uppnå hållbara och långsiktiga resultat. Du leder, motiverar och förser andra med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du är lyhörd, skapar engagemang och delaktighet. Du har ett gott omdöme, gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är uthållig, strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt. Du är handlingskraftig med ett prestigelöst förhållningssätt och har förmåga att behålla lugnet under stress.
Start:
Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.se. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är den 15 januari 2017. I denna rekryteringsprocess samarbetar Sigtuna kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anousheh Abuhamzeh på telefonnummer 0766-331442 alternativt
anousheh.abuhamzeh@jurek.se. För kontakt med kommunen direkt är du välkommen att kontakta Helen Kavanagh Berglund, tf. biträdande Kommundirektör 08-59126060. För fackliga företrädare, se kommunens hemsida.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnousheh Abuhamzeh
anousheh.abuhamzeh@jurek.se 0766-33 14 42
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 3258804
Observera att sista ansökningsdag har passerat.