Jurist med erfarenhet inom offentlig förvaltning
Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm,
Haninge,
Malmö,
Kiruna eller i
hela Sverige Vill du bidra och utvecklas som jurist i en dynamisk miljö? Har du erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig sektor och är nyfiken på utvecklingen inom bredbandsstöd? Då kan du vara den vi söker!
För att stödet till bredbandsutbyggnad ska hamna rätt tar vi fram en byggnadsförteckning med stödberättigade byggnader. Skapandet av denna förteckning sker i flera olika steg för att bli så korrekt och väl avvägd som möjligt - vi genomför vi en kvalitetssäkring med regionala bredbandskoordinatorer, håller ett öppet offentligt samråd för alla nätbyggare och samverkar med regionerna för att identifiera regionalt prioriterade byggnader. Enheten har även ansvar för uppdraget att vara expertmyndighet i frågor som rör statligt stöd till bredbandsutbyggnad.
Om rollen
Som jurist på enheten för kvalitetssäkring och samverkan kommer du att arbeta med att tillämpa reglering och bidra till utvecklingen av regelverket för bredbandsstöd. Det innebär bland annat att driva sakfrågor, genomföra juridiska utredningar och vara juridiskt stöd i de förberedande processerna för att ta fram byggnadsförteckningen. Du kommer även handlägga remisser, hantera begäran om att ta del av allmänna handlingar och även stötta avdelningens arbete med GDPR och allmän förvaltningsrätt. Du kommer också att bidra till arbetet med avdelningens andra ansvarsområden, d.v.s. tilldelning av bredbandsstöd samt uppföljning och återkrav av bredbandsstödsprojekt, bl.a. genom handläggning av ansökningar om stöd. En annan viktig uppgift i rollen är att samverka med företag, myndigheter och andra organisationer.
Vem är du?
Vårt team består av olika kompetenser såsom jurister, ekonomer samt samhälls- och statsvetare och som team arbetar vi prestigelöst och är beredda att hugga i där det behövs, och där vill vi självklart att du känner likadant. För att trivas i rollen behöver du ha en mycket god förmåga att samarbeta då arbetet sker med många olika parter både internt och externt. Med detta i åtanke är det också viktigt att du kan förmedla din kompetens och dina slutsatser på ett pedagogiskt sätt. Du behöver vara nyfiken och initiativrik och ha en förmåga att hitta lösningar på uppkomna problem. För oss är dina personliga egenskaper viktiga, därför kommer vi lägga stor vikt vid dessa.
Vi söker dig som har:
• Juristexamen eller motsvarande rättsvetenskaplig utbildning
• Flerårig erfarenhet inom offentlig förvaltning
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Det är även meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med statliga stödprogram, EU-stödprogram eller motsvarande
• Erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och/eller konkurrens- eller statsstödfrågor
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av arbete med GDPR
• Utbildning med fokus på EU-rätt eller arbetslivserfarenhet inom EU-rätt
• Kunskap om bredbandsfrågor eller erfarenhet från telekomsektorn
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.
Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semestervillkor och pension. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40%.
Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form utav 2 friskvårdstimmar i veckan och 5 000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du får ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt.
Hur ansöker jag?
För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV. Du behöver inte bifoga ett personligt brev utan kan ladda upp ditt CV två gånger.
Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist.
Att arbeta på PTS:
Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 400 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö.
Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner - att vara Sveriges bästa arbetsplats!
På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.
Välkommen med din ansökan senast 17/10.
För mer information kontakta enhetschef Nina Gustafsson på
Nina.Gustafsson@pts.se, eller HR-specialist Aron Jegers på
Aron.Jegers@pts.se. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till
saco@pts.se.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359),
http://www.pts.se Arbetsplats Post- och telestyrelsen
Jobbnummer 8131415
Observera att sista ansökningsdag har passerat.