Jurist/förhandlare med ansvar för notariekansliet
Sveriges Domstolar, Domstolsverket / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Domstolsverket i Jönköping,
Linköping,
Göteborg,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 300 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Avdelningen för HR och kommunikation består av fem enheter, nämligen enheten för kommunikation, enheten för intern HR, enheten för arbetsgivarfrågor, enheten för löneadministration och enheten för förhandling. Vi återbesätter nu en anställning på enheten för förhandling där det för närvarande arbetar sex personer.
Publiceringsdatum2013-10-10ArbetsuppgifterDomstolsverket ansvarar för tillsättning av notarier inom Sveriges Domstolar.
Vi söker nu dig som vill arbeta med tillsättningarna och utveckla denna process. Här ser vi att du har en nyckelroll. I arbetet ingår administrativa uppgifter, rådgivning samt att svara för kanslifunktionen åt Notarienämnden. Du deltar även i enhetens förhandlingsarbete och i övriga förekommande arbetsuppgifter.
I rollen ingår att ha många både externa som interna kontakter. För att trivas med arbetet bör du tycka om att arbeta såväl med löpande administration som med utvecklingsfrågor.
KvalifikationerVi söker dig som har juristutbildning eller har annan, för arbetet, relevant utbildning på högskolenivå. Det är meriterande om du har erfarenhet från notarietjänstgöring, gärna i kombination med annan erfarenhet från Sveriges Domstolar eller annan offentlig verksamhet.
För att lyckas i rollen söker vi dig som med ett helhetsperspektiv vill arbeta med förändring och har förmågan att driva utvecklingsprojekt på ett strukturerat och effektivt sätt. Du tar initiativ, driver processer och uppnår resultat. Samtidigt ska du ha intresse för den löpande administrationen. Som person är du lyhörd och du både tar och ger återkoppling på ett konstruktivt sätt. Vidare är du van vid att ge ett professionellt bemötande både internt och externt och ser dig själv som en god representant för Sveriges Domstolar. Du har mycket gott omdöme och mycket god samarbetsförmåga samt en utvecklad förmåga att arbeta resultatinriktat. Du uttrycker dig väl såväl skriftligt som muntligt.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-01-01 Tillträde januari 2014 eller enligt annan överenskommelse., upphör: Sex månaders provanställning tillämpas.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-28
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: 1971-2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSven Johannisson, Enhetschef 08 - 561 66 933
Richard Ekstrand, HR-specialist/Notariekansliet 036-15 54 58
Facklig kontaktMagnus Danielsson, Facklig företrädare för ST 036-15 53 63
FöretagSveriges Domstolar, Domstolsverket
AdressSveriges Domstolar, Domstolsverket
55181 Jönköping
Jobbnummer 1673327
Observera att sista ansökningsdag har passerat.