Junior verksamhetskonsult till Eurostep
Bravura / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
2017-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior verksamhetskonsult till Eurostep" (publicerad 2018-04-17) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-05-02FöretagetEurostep har sedan 1994 hjälpt företag att förstå och implementera begrepp som Extended Enterprise och Product Lifecycle Management (PLM). ShareAspace som är Eurosteps egenutvecklade produkt, finns idag installerad runt om i världen och syftar till att göra affärskritisk information delbar på ett säkert sätt. Idag är de runt 80 anställda med kontor i Sverige, England, Finland, Frankrike och Tyskland. Denna tjänst är placerad i centrala Göteborg. Som en del av Eurostep får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö med en egenutvecklad produkt där din insats gör skillnad.
Dina arbetsuppgifterI rollen som verksamhetskonsult är du delaktig i alla faser av införandeprojekt, från kravanalys till implementation av en lösning baserad på Eurosteps PLM-plattform, ShareAspace. Du kommer att arbeta kundnära då du i möten med kund gör kravanalys för att tillsammans med ett projektteam ta fram en lösning. Du arbetar i projektgrupper om fyra till sex personer, bestående av verksamhetskonsulter, lösningsarkitekter och utvecklare.
Du erbjuds ett stimulerande och omväxlande arbete i en internationell miljö och resor förekommer i tjänsten. Tjänsten innebär initialt introduktion och kontinuerlig utbildning i Eurosteps verktyg och metodik.
Kvalifikationer• Akademisk examen, gärna med ingenjörsinriktning
• Du är intresserad av IT och har fördjupade studier inom området
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på så väl engelska som svenska
• Erfarenhet från av informationsmodellering och UML är meriterande
• Erfarenhet av produktutveckling och PLM är meriterande
För att lyckas i rollen som verksamhetskonsult har du ett intresse för att bygga relationer till människor runt omkring dig. Då rollen kräver god analytisk förmåga lyckas du skapa struktur av komplex information. Där till kan du vid muntlig och skriftlig presentation kommunicera tydligt på ett informativt sätt och har ett stort intresse för IT.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: PLM, PLM-konsult, verksamhetskonsult, produltutveckling, projektarbete
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Bäckhed
sofia.backhed@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1480
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3469213
Observera att sista ansökningsdag har passerat.